شهرستان ها

۸۴۰۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل در زمان رئیس جمهور شهید احیا شد

ورامین- مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور شهید گفت: هشت هزار و ۴۰۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل در زمان رئیس جمهور شهید احیا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی روز پنجشنبه در مراسم هفتمین روز تشییع شهدای خدمت در ورامین طی سخنانی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی مردمی بودن را از شهید بهشتی آموخته بود، گفت: آیت الله رئیسی از ابتدای انقلاب در قوه قضائیه بود، شاگرد شهید بهشتی بود، نظم و سعه صدر را از شهید بهشتی فرا گرفته بود و مظلومیت آیت‌الله رئیسی همچون شهید بهشتی بود.

حسینی افزود: در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری موارد زیادی به وی می‌گفتند، اما جواب نمی‌داد، در حالی که به تعبیر بسیاری از افراد رئیس جمهور شهید گنجینه اسرار انقلاب بود، دادستان دادگاه ویژه روحانیت بود و از بسیاری از این افراد مطالبی را می‌دانست و می‌توانست به رخ بکشد و به مردم بگوید، که کسی که این حرف را می‌زند، سابقه سو استفاده از جایگاه خود را دارد و فلان سابقه را دارد، اما هرگز این کار را نکرد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور شهید درست در زمانی که اقدامات مؤثر و زیربنایی دولت سیزدهم در حال به ثمر رسیدن بود، شهید شد، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی چون احساس مسئولیت کرد، در عرصه ریاست جمهوری به صحنه آمد و همه گروه‌ها و اقشار نیز از وی دعوت کردند تا وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری در دور سیزدهم شد.

مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور شهید اضافه کرد: شهید رئیسی به خاطر پست و مقام بالاتر وارد عرصه ریاست جمهوری نشد، بلکه آمد تا مشکلات مردم را حل کند، این شهید فردی خستگی‌ناپذیر بود و واقعاً خداوند یک عزم راسخ و روحیه جهادی به این شهید سفرکرده داده بود.

حسینی ادامه داد: یکی ویژگی‌های شخصی و دیگری ویژگی‌های مدیریتی وی بود، شهید رئیسی روحیه مردمی داشت و در بین مردم حضور پیدا می‌کرد و خود را از جنس مردم می‌دانست، شهید رئیسی در پنج‌سالگی پدرش را از دست داده بود و با فقر و سختی بزرگ شده بود و می‌دانست مردم محروم چگونه زندگی می‌کنند و می‌خواست با موقعیتی که خداوند به‌واسطه مردم به او داده بتواند به مردم خدمت کند.

وی تاکید کرد: شهید رئیسی نمی‌توانست مشکلات مردم را ببیند و از آن چشم پوشی کند، در سفرهای استانی به محروم‌ترین نقطه‌ها سفر می‌کرد، تا مشکلات مردم را ببیند و با کمک به آن‌ها مشکلاتشان برطرف شود.

حسینی اضافه کرد: شهید رئیسی در اولین سال ریاست جمهوری خود به تمام استان‌های کشور سفر کرد، هشت هزار و ۴۰۰ واحد تولید که تعطیل یا نیمه تعطیل بودند را احیا کرد، که کار آسانی نبود و بسیاری از مسائل دیگر که این‌ها به خاطر نظم و انضباط کاری وی بود.

معاون پارلمانی سابق رئیس‌جمهور شهید افزود: شهید رئیسی سفرهای دور دوم به شهرستان‌ها و استان‌های کشور را وقتی شروع می‌کرد، که بخشی از مصوبات دور اول به نتیجه رسیده باشد و اگر وعده‌ای داده به آن عمل شده باشد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: باید به همت شما مردم یک رئیس‌جمهوری انتخاب کنیم و داشته باشیم که این ویژگی‌ها در او وجود داشته باشد، اهل غرور نباشد، متواضع و فروتن با مردم باشد، پیگیر امورات مردم باشد.

حسینی با بیان اینکه با انجام کارهای عادی نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد، گفت: ما نیازمند این هستیم که کار جهادی و تمام‌وقت برای مردم انجام شود.

وی با اشاره به ولایتمداری رئیس جمهور شهید گفت: اینطور نبود، که رهبری مطلبی را بگوید و رئیس جمهور راه خودش را برود و در کشور حاشیه ایجاد کند، او به خوبی می‌دانست، دلسوزتر و آگاه‌تر از مقام معظم رهبری کسی نیست و باید سیاست‌های کلی که ابلاغ می‌شود، اجرایی شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا