شهرستان ها

صید ۹۵۰ تُن ماهیان استخوانی در شهرستان رودسر

رودسر- رییس اداره شیلات رودسر از صید ۹۵۰ تُن ماهیان استخوانی در این شهرستان خبر داد و گفت: ارزش اقتصادی این میزان صید ۲۳۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

علی اکبر قربان نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۹۵۰ تن ماهی استخوانی در شهرستان رودسر استحصال شده است، اظهار کرد: این میزان صید از سوی ۱۰ شرکت تعاونی پره صیادی با ۸۵۰ صیاد در ۴۶ کیلومتر نوار ساحلی رودسر انجام شده است.

وی با بیان اینکه ارزش اقتصادی این میزان صید ۲۳۷ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: شهرستان رودسر با این میزان صید جایگاه دوم صید ماهیان استخوانی بعد از آستانه اشرفیه را کسب کرده است.

قربان نیا با اشاره به اینکه صید ماهیان استخوانی دریای خزر هر ساله از ۲۰ مهر آغاز و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه دارد، گفت: = در راستای بازسازی ذخایر ماهیان دریایی ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی تولید شده برای رودخانه‌های رودسر اختصاص یافته که از نیمه دوم خرداد تا اواخر تیرماه به تدریج رها سازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۶۸ مزرعه آبزی پروری در شهرستان رودسر با اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند، گفت: ظرفیت ایجاد شده برای این تعداد مزرعه ۱۳۸۰ تن است.

رئیس اداره شیلات رودسر ادامه داد: شهرستان رودسر در قالب پرورش ماهیان خاویاری و سردابی بعد تالش جایگاه دوم را دارا است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا