شهرستان ها

۴۰ کیلومتر بزرگراه تا آخر شهریور در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا آخر شهریور ماه ۴۰ کیلومتر به طول بزرگراه‌های استان اردبیل افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری عصر سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: در سه سال دولت شهید آیت‌الله رئیسی ۷۷ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: برای اولین بار تسهیلات بانکی برای تکمیل بزرگراه‌های استان اختصاص یافت که ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل محور اردبیلسرچم و ۱۰۰ میلیارد تومان برای محور پارس‌آباد سربند اختصاص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استاندار اردبیل برای اخذ ماده ۵۶ تلاش جدی را انجام دادند تا ما شاهد تخصیص این منابع برای توسعه بزرگراه‌های استان باشیم.

حیدری به موضوع تهاتر نفتی نیز اشاره کرد و افزود: در این ارتباط برای اولین بار ۴۰۰ میلیارد تومان منابع به استان اختصاص یافته تا صرف توسعه و تکمیل بزرگراه‌ها شود که در نوع خود اقدام بی‌نظیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۷۷ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان اردبیل فعال است و تلاش ما بر این امر استوار شده تا ۶۷ کیلومتر راه اصلی را در استان تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: تونل دوم حیران مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و تنها ۱۲۰ متر از لاینینگ اجرای پوشش بتنی داخل تونل باقی مانده تا بتوانیم در ایام پرترافیک از این تونل عبور دهیم.

حیدری بیان کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان منابع تاکنون برای این پروژه هزینه شده و به همین میزان اعتبار نیاز هست تا این پروژه را تکمیل کرده و در اختیار هموطنان قرار دهیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل یادآور شد: میزان بدهی اداره کل راه و شهرسازی استان یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هست که به رغم این مطالبات، پیمانکاران و مشاوران تلاش مؤثری را انجام می‌دهند تا پروژه‌ها را به سرانجام برسانند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا