شهرستان ها

پیش اجلاسیه «شهدای غریب» در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: پیش اجلاسیه «شهدای غریب» برای حضور در اجلاسیه سراسری تهران در اردبیل برگزار می‌شود.

داور نوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پیش اجلاس «شهدای غریب» در استان اردبیل برگزار می‌شود و کنگره سراسری این اجلاس در تهران تشکیل می‌یابد که در این راستا استان اردبیل ۱۴ شهید والامقام غریب دارد که در اردوگاه‌های عراق به درجه شهادت نائل آمده‌اند.

وی افزود: در طول ۲۸ ماه گذشته با تمامی جانبازان بالای ۵ درصد چهره به چهره دیدار داشته‌ایم و مشکلات ایثارگران و خانواده شهدا را از نزدیک احصا کرده و نسبت به رفع بخشی از این مشکلات اقدام کرده‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان کرد: فرزندان ایثارگران و جانبازان بالای ۵ درصد و شهدای جنگ تحمیلی در تمامی ادارات استان تبدیل وضعیت شده‌اند.

نوری با بیان اینکه با هماهنگی شورای نامگذاری یکی از خیابان‌ها یا میادین بزرگ شهر اردبیل به نام «شهدای غریب» نامگذاری می‌شود، گفت: کتاب «شهدای غریب» به زودی چاپ و رونمایی می‌شود البته فیلم این شهدا تهیه شده و در پیش اجلاس رونمایی و پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۳ شهید همچنان جاوید اثر باقی مانده‌اند، خاطرنشان کرد: بانک اطلاعات تمام شهدا تهیه شده و خاطرات جمعی از والدین از شهدای والامقام نیز جمع‌آوری و تدوین شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا