شهرستان ها

نشست بررسی ابعاد شخصیت امام خمینی(ره) در دانشگاه لرستان برگزار شد

خرم‌آباد- نشست بررسی ابعاد شخصیت امام خمینی(ره) در دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نشست «شخصیت امام خمینی (ره)، روح الهی معاصر» در دانشگاه لرستان برگزار شد.

سخنران اصلی این نشست که به میزبانی بسیج اساتید استان لرستان و کانون بسیج اساتید دانشگاه لرستان برگزار شد حجت‌الاسلام عابدین درویشی‌پور، عضو هیئت علمی گروه آموزشی فلسفه اسلامی دانشگاه لرستان و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه بود.

حجت‌الاسلام درویشی‌پور در سخنانش توضیح داد شخصیت حضرت امام (ره) یک شخصیت عرفانی بود؛ آن نوع عرفانی که جامعه‌محور، سیاسی و اجتماعی است.

وی تشریح کرد: شجاع بودن از خصوصیات بارز شخصیتی حضرت امام (ره) بود؛ امام (ره) از وظیفه‌گرا بودن انسان دفاع می‌کرد و به همین علت هیچ گاه از قدرت طاغوت و قدرت‌های استعماری ترس نداشت.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان تصریح کرد: گفتمان حضرت امام (ره) خواهان توحید افعالی بود؛ توحیدی که نتیجه اش رفتار توحیدی انسان است؛ انسان در گفتار و رفتار باید توحیدگرا باشد.

عضو هیئت علمی گروه فلسفه اسلامی دانشگاه لرستان توضیح داد: عرفان مدنظر حضرت امام (ره) فقط یک عرفان محدود و فردی و شخصی نبود بلکه عرفان بر پایه توحید و از نوع جامعه‌گرا بود.

در بخشی از این نشست محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز در سخنان کوتاهی گفت: امام (ره) پایه‌گذار حکومتی است که بسترساز و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی و ظهور امام زمان (عج) است.

وی خواستار تقویت هرچه بیشتر فرهنگ مهدویت در سطوح مختلف جامعه شد.

بنابراین گزارش، در این نشست که جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان در آن حضور داشتند هرکدام از حاضران، دیدگاه‌های خود را درباره شخصیت الهی حضرت امام (ره) بیان کردند.

نشست مذکور با همکاری کانون بسیج اساتید دانشگاه لرستان، سازمان بسیج اساتید استان لرستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا