شهرستان ها

حدود ۸ هزار فضای آموزشی و ورزشی جدید تحویل دانش‌آموزان شده است

مشهد- وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت سیزدهم حدود ۸ هزار فضای آموزشی و ورزشی جدید تحویل دانش‌آموزان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی عصر جمعه در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های آموزش و پرورش تحت عنوان یادگار ابراهیم از دستاوردهای قابل توجه دولت در حوزه توسعه زیرساخت‌های آموزشی و ورزشی خبر داد و اظهار کرد: در دولت سیزدهم نزدیک به ۸ هزار فضای آموزشی و ورزشی جدید تحویل دانش‌آموزان شده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در دوره فعلی قله‌های جدیدی در تمامی حوزه‌ها فتح شده و تاکنون، به ازای هر روز کاری این دولت، ۸ مدرسه تکمیل و تجهیز شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: تمرکز ویژه‌ای بر فضاهای ورزشی وجود داشته و در طرح شهید سلیمانی، ۲۶۴۵ زیرساخت آماده شده که منجر به افزایش ۳۳ درصدی فضاهای درون مدرسه‌ای شده است.

مراد صحرایی همچنین از افزایش قابل توجه منابع مالی این وزارتخانه خبر داد و اعلام کرد: سهم آموزش و پرورش از ۰/۲۷ یک درصد مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافته و از ۱۲ درصد به حدود ۴۰ درصد رسیده است که این افزایش بودجه، امکان توسعه بیشتر فضاهای آموزشی و ورزشی را فراهم آورده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به تلاش‌های دولت برای تقویت ورزش در مدارس اشاره و تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز پایه ششم در حال یادگیری شنا هستند و این طرح در سراسر کشور در حال اجرا است.

وی افتخارات ورزشی دانش‌آموزان را نیز مورد تقدیر قرار داد و از قهرمانی دانش‌آموزان والیبالیست در مسابقات جهانی خبر داد که مورد تحسین رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است.

مراد صحرایی بر اهمیت سند تحول بنیادین و طرح‌های غربالگری سراسری دانش‌آموزان تأکید کرد و اعلام کرد: برای ساخت یک ایران قوی، باید به مدرسه برگردیم و در نظام تعلیم و تربیت، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی را آغاز کنیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۵ هزار کلاس در خراسان رضوی خبر داد که به عنوان الگوی موفق در اجرای طرح مولدسازی به سایر استان‌ها معرفی خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا