شهرستان ها

جوانان افغانستانی ظرفیت بالایی برای پیشرفت در عرصه مختلف دارند

مشهد- سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: ملت افغانستان آلام و دردها بسیاری را متحمل شده است اما در همین شرایط، جوانان بسیاری رشد و پیشرفت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالجبار انصار شامگاه پنجشنبه در مراسم تقدیر عملکرد تیم ملی فوتسال افغانستان و صعود تاریخی به جام جهانی با عنوان «سلام جام جهانی» ضمن اشاره به تلاش‌های تیم ملی فوتسال، اظهار کرد: به نمایندگی جامعه مهاجر از تک تک تلاش‌های کادر فنی و بازیکنان قدردانی می‌کنیم و آرزوی پیشرفت هر چه بیشتر این تیم موفقیت در جام جهانی را داریم.

سرکنسول افغانستان در مشهد به ظرفیت و استعداد بالای جوانان افغانستان و حمایت هر چه بیشتر از آنان اشاره کرد و گفت: ملت افغانستان آلام و دردهای بسیاری را متحمل شده است و در همین شرایط، جوانان بسیاری رشد و پیشرفت کردند و آینده این کشور با موفقیت این جوانان تضمین می‌شود.

وی گفت: جامعه مهاجرین افغانستان در حوزه خراسان رضوی از این پیروزی و افتخار شاد هستند و تمام مادران این مرز و بوم دعا می‌کنند که خداوند چنین فرزندانی به آنها عطا کند.

عبدالجبار انصار با بیان اینکه افغانستان افتخارات بسیار دارد، افزود: در تاریخ و جغرافیای جوانان فرهیخته ای وجود دارد و این نشان از اصالت افغانستان دارند و هر افغانستانی در هر کجای دنیا باشد برای پیشرفت کشور تلاش می‌کند.

سرکنسول افغانستان در مشهد ضمن تشکر از ملت بزرگ ایران و مسؤولان خراسان ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران مساعدت و کمک‌های بسیاری در زمینه تعلیم و پرورش مهاجرین انجام داده است که نشان از وسعت نظر و دید بسیار بالاست و شایسته قدردانی است و اگر حمایت بیشتر باشد زمینه ساز افتخارات بیشتری برای افغانستان است.

وی اظهار کرد: الحاج احمد شاه فقیری از تاجران و خیران به نام افغانستان است که خیر و برکت او تمام این کشور را فراگرفته است. خداوند به افراد بسیاری مال عطا کرده است، اما هر کسی استحاق بخشیدن ندارد و این شخصیت ملی توفیق هر دو و نعمت بزرگی نصیبش شده و مشمول دعای بسیاری است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا