شهرستان ها

البرز به عنوان ایران کوچک باید نماد و تبلور اتحاد اقوام باشد

کرج- استاندار البرز گفت: البرز از سوی مقام معظم رهبری ایران کوچک لقب گرفته از این رو باید نماد و تبلور اتحاد و انسجام اقوام باشیم که این امر با شارکت بالا در انتخابات محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز، مجتبی عبداللهی در نشست صمیمی با جامعه کار و تولید ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) و همچنین حادثه ناگواری که منجر به شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و همراهانشان شد، افزود: قدردان حضور و مشارکت جامعه کار و تولید در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم چراکه به واسطه این اهتمامی که در مجموعه استان شکل گرفت، البرز در زمره ۴ استان کشور با افزایش مشارکت نسبت به دوره قبل شد.

وی ادامه داد: البرز از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ایران کوچک لقب گرفته از این رو باید نماد و تبلور اتحاد و انسجام اقوام باشیم که این امر با مشارکت بالا در انتخابات، عینیت پیدا می‌کند.

عبداللهی گفت: هر کدام از افراد حاضر در این جمع با توجه به جایگاه اجتماعی خود می‌تواند عامل رشد مشارکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری باشد.

وی افزود: پس از حادثه ناگواری که برای رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدشان رخ داد، تشییع باشکوه و کم نظیری شکل گرفت که مقام معظم رهبری مشارکت پرشور در انتخابات را مکمل این قدرشناسی و تشییع می‌دانند.

وی افزود: اخلاق مداری یک ویژگی شهید آیت الله رئیسی بود ولی ولایتمداری، ولایت پذیری، مجاهدت و اخلاص وی بسیار شاخص تر بود که ما باید به عنوان کارگزاران این نظام از این خصائل الگو بگیریم.

تشریح اقدامات رئیس جمهور شهید در البرز

استاندار البرز گفت: احیای بیش از هزار و ۳۰۰ معدن کوچک مقیاس، احیای بیش از ۵ هزار واحد اقتصادی راکد و ایجاد ۱۱۸ هزار اشتغال، عضویت رسمی در پیمان همکاری‌های شانگهای، انعقاد ۳۷۰ تفاهم نامه در حوزه‌های اقتصادی، افزایش ۹.۷ درصدی ارزش صادرات، گذر از تجارت ۱۰۰ میلیارد دلاری، ۴ هزار و ۱۹۳ میلیون دلاری سرمایه خارجی جذب شده، افزایش ۱۰۰ در صدی در حوزه ذخایر گندم، افزایش ۱۰ برابری یارانه‌ها، افزایش صادرات از درآمدهای نفتی، رکورد تجارت غیرنفتی با ارزش ۱۱۲ میلیارد دلار، کاهش نرخ بیکاری، رتبه بندی معلمان که بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بار مالی داشت، تنها بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم بود.

وی افزود: در دولت نهم و دهم مجموعاً یک میلیون و ۲۰۰ مسکن ساخته شد و از این تعداد حدود ۸۵۰ هزار واحد تحویل داده شد و حدود ۲۸۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور مانده بود که دولت سیزدهم خود را موظف به تحویل آن کرد.

عبداللهی به دستاوردها و برکات دولت سیزدهم در استان البرز و همچنین سفرهای رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: تاکنون در هیچ دوره‌ای در البرز به این حجم اقدام مؤثر در راستای ارتقای زیرساخت‌ها و سرانه‌ها صورت نگرفته بود و به جرأت مدعی هستم که در این دولت اقدامات بزرگی شکل گرفت.

وی افزود: پروژه‌های بزرگ بیمارستانی در استان افتتاح و دنبال شد که بیمارستان‌های شهید سلیمانی و به آفرین در فردیس تکمیل شد و پروژه‌های بیمارستان کمالشهر، سیدالشهدا، تأمین اجتماعی هشتگرد، طالقان، خورشید و… نیز با سرعت در حال تکمیل هستند، بواسطه این اقدامات در دولت سیزدهم حدود هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه استان اضافه شد.

بهره برداری از مرکز جامع تشخیص و درمان انواع سرطان در کشور

عبداللهی با اشاره به نهضت مدرسه سازی گفت: ۱۰۰ مدرسه در سفر اول رئیس جمهور تعهد کرده بودیم که محقق شد و در سفر دوم نیز ۱۰۰ مدرسه در دستور کار قرار گرفت که تاکنون حدود نیمی از آن تکمیل شده است.

وی افزود: اولین مرکز جامع تشخیص و درمان انواع سرطان کشور در البرز کنار بیمارستان امام علی (ع) در عظیمیه کرج در حال تکمیل است که بخش عمده آن در ۴ تیر ماه امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

عبداللهی گفت: در این بیمارستان، بیماران مبتلا به سرطان با تعرفه‌های دولت مورد مداوا قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به پروژه‌های راهسازی استان، افزود: در این راستا نیز بخشی از اتوبان شهید سلیمانی در سفر رئیس جمهور محترم مورد بهره برداری قرار گرفت که درصدد هستیم تا هفته دولت ادامه آن نیز تکمیل و افتتاح شود، همچنین در این مسیر بلندترین پل خاورمیانه با سرعت در حال پیشرفت است.

استاندار البرز افزود: در حوزه انتقال آب سد به شهرمهستان، نظرآباد، ساوجبلاغ و در حوزه برق نیز با بهره برداری از پست ۴۰۰ کیلوولت در کرج و اجرای این پست در چند نقطه دیگر از البرز اقدامات بزرگی رقم خورد و در حوزه گاز نیز البرز با انتقال گاز به روستاهای صعب‌العبور به استان سبز تبدیل شد.

وی گفت: قطارشهری کرج از دیگر پروژه‌هایی بود که پس از دو دهه انتظار مردم، احیا شد و بخشی از آن مورد بهره برداری قرار گرفت و ایستگاه شهید سلطانی که قطارشهری کرج را به مترو تهران متصل می‌کند در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

عبداللهی افزود: باید با تبیین گری و اطلاع رسانی از دستاوردهای نظام بویژه در دولت سیزدهم، در جامعه اعتمادافزایی و امیدبخشی کنیم تا شاهد شور انتخاباتی و حضور آگاهانه مردم پای صندوق‌های رأی باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا