شهرستان ها

اختصاص ۱۶۳ میلیاردتومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای مشاغل خانگی

شهرکرد-مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۶۳ میلیاردتومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی در استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت در سال ۱۴۰۳ برای راه اندازی انواع کسب و کارهای خانگی در استان مبلغ یکصدو شصت و سه میلیارد تومان تسهیلات در مرحله اول به استان اختصاص یافته است که این مبلغ را در دومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال در بین شهرستان‌های دوازدگانه استان توزیع و ابلاغ کردیم.

وی تصریح کرد: این تسهیلات در دو بخش مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان پرداخت می‌شود که در بخش مستقل سقف پرداخت یکصد و پنجاه میلیون تومان و در بخش پشتیبان تا سقف چهار میلیارد تومان قابل پرداخت می‌باشد.

مولوی یادآور شد: نرخ تسهیلات چهارصد و بازپرداخت تسهیلات پرداختی هفت ساله است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه گفت: کسب و کارهای خانگی یکی از مهمترین راهکارها برای توسعه کارآفرینی خانوادگی است و از این طریق می‌توانیم اعضای خانواده را در فعالیت‌های اقتصادی خرد و کوچک مشغول به فعالیت نمایم و هر خانه را تبدیل به یک کارگاه اشتغالزا تبدیل کنیم.

مولوی افزود: بلافاصله پس از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و گذشت دو ماه از زمان دریافت تسهیلات بر نحوه هزینه کرد تسهیلات نیز نظارت خواهیم کرد و چنانچه طرح اشتغالزا فعال نباشد و مجری تسهیلات دریافتی را در غیر از طرح اشتغالزا و برای موضوع دیگری هزینه کند بدون شک تسهیلات پرداختی را برگشت خواهیم داد و تسهیلات را با نرخ سود آزاد برگشت خواهیم داد.

وی تشریح کرد: در سال قبل بیش از ۶۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی در سطح استان صادر کردیم و مبلغ یکصد و بیست و هفت میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۱۸۵۰ نفر از متقاضیان راه اندازی انواع مشاغل خانگی در سطح مناطق روستایی و شهری استان پرداخت کردیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا