شهرستان ها

اختصاص ۴۲ درصد تسهیلات اشتغالزایی رزن برای فارغ‌التحصیلان

همدان-فرماندار رزن گفت: ۴۲ درصد تسهیلات اشتغالزایی نیز برای اشتغال فارغ‌التحصیلان درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری‌آثار عصر چهارشنبه در نخستین جلسه‌ی کارگروه اقتصادی و اشتغال شهرستان رزن در سال‌جاری گفت: با ابلاغ تسهیلات اشتغالزایی، ۲۵ درصد تسهیلات برای ایجاد و تأسیس شرکت‌های تعاونی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه پشت نوبتی‌های سنوات گذشته در اولویت دریافت تسهیلات در سال‌جاری هستند، افزود: در راستای حمایت از کسب و کارها تسهیلات واحدهای ایجادی، توسعه‌ای و سرمایه در گردش را برای واحدهای صنعتی در نظر گرفته‌ایم.

غفاری‌آثار ادامه داد: شهرستان رزن در دوسال گذشته در حوزه اشتغال سامانه رصد در سطح استان رتبه نخست را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: ۲۲۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان رزن تسهیلات واگذار شد.

فرماندار رزن بیان کرد: با توانمندی و درایت مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌توانیم مجدداً در سال‌جاری با جذب و هدایت تسهیلات اشتغالزایی ضمن تحقق بخشیدن به شعار سال از واحدهای صنعتی و تولیدی حمایت لازم را انجام دهیم.

وی گفت: بانک‌های شهرستان تعامل و همکاری خوبی داشته‌اند که انتظار می‌رود در سال جاری نیز با اجرای مصوبه بانک مرکزی و با ارائه تسهیلات، حمایت‌های لازم و شایسته ای را از انرژی‌های خورشیدی در سطح شهرستان داشته باشند.

غفاری‌آثار افزود: ۱۱ واحد راکد در شهرستان رزن داشتیم که در دوسال گذشته ۸ واحد فعال شده است و موجب اشتغالزایی ۲۰۶ نفر شده است. و اگر حمایت‌های لازم از سوی بانک‌های شهرستان از صنایع صورت پذیرد تا هفته دولت ۱۱ واحد تولیدی دیگر تأسیس و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ هکتار گلخانه در شهرستان رزن آماده سازی شده که نیازمند دریافت تسهیلات هستند، افزود: ۲۰ واحد مرغداری و ۲۰ واحد دامداری سبک نیز زمینه فعالیتشان آماده شده که اگر تسهیلات بانکی اختصاص یابد می‌تواند ظرفیت عظیم شهرستان رزن را در تولید زنجیره تأمین غذایی استان و منطقه فعال کند و موجب توسعه پایدار شهرستان شود.

غفاری‌آثار اضافه کرد: شهرستان رزن در بخش تولید قطعات خودرو نیز از ظرفیت بالقوه ی خوبی برخوردار است و لازم است تا حمایت‌های لازم از این واحدها صورت پذیرد.

وی ادامه داد: از مدیریت بنیاد علوی تشکر ویژه داریم که توانستند با حمایت و واگذاری تسهیلات به ۴۸۵ طرح اشتغال‌زایی به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا