شهرستان ها

اقدام آمریکا در تحریم دادگاه لاهه واقعی و بدون روتوش آمریکا است

قزوین- امام جمعه الوند گفت: اقدام آمریکا در تحریم دادگاه لاهه، دقیقا چهره وحشی واقعی و بدون روتوش آمریکا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مسعود مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند با اشاره به سالروز شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: امام جواد (ع) بر این باور بود که آیات قرآن باید در جامعه فراگیر شود و تمام مسلمانان در گفتار و رفتار و استدلال‌های روزمره خود از این کتاب و معارف بلند آن بهره گیرند، به همین جهت سعی می‌کرد که در گفتگوها و معاشرت و برخورد با مردم به آیات قرآن استناد کند.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه افزود: رژیم کودک کش صهیونیستی ۳۸ هزار نفر رو کشته و هنوز هم کشتار زنان و کودکان و این جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت ادامه دارد بعد آمریکا اعلام کرده هر دادگاهی این فرد و رژیم قاتل و آدمکش رو محکوم کند، تحریمش می‌کند.

امام جمعه الوند با اشاره به تلاش امریکا برای محکوم نشدن اسراییل در دادگاه لاهه اضافه کرد: این اقدام آمریکا دقیقاً چهره واقعی و بدون روتوش آمریکا است که سال‌ها آن را بزک کرده است.

وی ادامه داد: رهبری معظم با تجلیل از ویژگی‌ها و خدمات رئیس جمهور شهید و قدردانی از حضور پرمعنا و عظیم ملت در تشییع شهیدان خدمت، حماسه انتخاباتِ بسیار مهم پیشِرو را، مکمل حماسه ملت در بدرقه شهیدان خدمت دانستند و به این نکته اشاره کردند که ان‌شاءالله در سایه مشارکت پرشور، آرای بالای ملت و حاکمیت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی، رئیس جمهوری «پُرکار»، «فعال»، «آگاه» و «معتقد به مبانی انقلاب» برگزیده می‌شود و ضمن پر شدن حفره‌های اقتصادی و فرهنگی، منافع ملت در منطقه و جهان حفظ و تأمین خواهد شد.

حجت‌الاسلام مهدوی ادامه داد: اولین روز ذی‌الحجه، سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) است؛ ازدواجی که سادگی، از مهم‌ترین ویژگی‌هایش بود و ازدواج آسان را در فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) نهادینه ساخت.

وی با بیان اینکه عمده موانع ازدواج، موانع فرهنگی است، بیان کرد: عادت‌ها، تفاخرها، تکاثرها، چشم و هم‌چشمی‌ها، تجمل‌طلبی‌ها، این‌ها است که نمی‌گذارد آن کاری که باید انجام گیرد، صورت پذیرد.

امام جمعه الوند یادآور شد: خانواده‌ها اگر عادت کنند که ازدواج‌ها را ساده، بی‌پیرایه و بی تشریفات انجام دهند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ایام دهه ولایت و عید بزرگ غدیر را در پیش داریم و ستاد بزرگداشت این دهه تشکیل شده است امیدواریم دستگاه‌های مختلف و گروه‌های مردمی در مجموعه شهرستان با برنامه‌ریزی و همکاری بتوانیم رضایت امیر مؤمنان و اهل‌بیت و مقام معظم رهبری را کسب کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا