شهرستان ها

۱۱ کیلومتر جاده ساحلی و مرکز تولید کودهای زیستی در قشم افتتاح شد

بندرعباس – ۱۱ کیلومتر راه ساحلی جدید با هدف تسهیل در دسترسی مردم و صیادان ۱۰ روستا در غرب جزیره قشم، ۲ سالن ورزشی و مرکز تولید کودهای زیستی در قشم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر جمعه در پی سفر یک روزه استاندار هرمزگان و نمایندگان حوزه مرکزی استان هرمزگان به شهرستان قشم دو قطعه راه روستایی و ساحلی در سطح شهرستان قشم به ویژه غرب جزیره به بهره‌برداری رسید.

استاندار هرمزگان ابتدا راه روستاییِ، روستای دوربنی به سمت روستای گامبرون را به طول ۸ کیلومتر افتتاح کرد و سپس راه ساحلی روستای دولاب را به طول سه کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار داد.

این محورها با صرف ۵۲۸ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی به استان هرمزگان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان احداث شده است.

مهدی دوستی در ادامه برنامه‌های خود سالن‌های ورزشی چند منظوره روستاهای سرریگ و رمکان قشم را افتتاح کرد.

این سال‌ها که به نام شهیدان خدمت مزین شده است جزو پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در جزیره قشم بود که در نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دولت سیزدهم تکمیل و تحویل مردم شد.

سالن ورزشی سرریگ به مساحت یکهزار و ۸ متر مربع و سالن ورزشی رمکان به مساحت یکهزار متر مربع از سال ۱۳۹۷ نیمه تمام مانده بود کا با صرف اعتبار ۱۷ میلیارد تومانی تکمیل و تحویل جوانان و ورزشکاران این روستاها قرار گرفت.

بهره‌برداری از شرکت تولید کودهای زیستی مایع و جامد «فانوس ماهیان قشم» حسن ختام برنامه‌های استاندار هرمزگان در جزیره قشم بود.

این مجموعه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأسیس شده است قادر است سالانه ۶ هزار تن کود زیستی تولید کند.

شرکت تولید کودهای زیستی مایع و جامد «فانوس ماهیان قشم» برای ۲۱ نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۲۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است

آگهی
دکمه بازگشت به بالا