شهرستان ها

توجه به کمیت‌ها نباید جلوی توسعه کیفی آموزش را بگیرد

بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت: سنجش عملکردها بر اساس کمیت موجب غفلت از ارتقای کیفی می‌شود از این رو باید تدبیری اندیشیده تا کمیت و کیفیت در توسعه آموزشی همزمان با هم رشد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی پیش از ظهر سه شنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه استان هرمزگان اظهار داشت: معلم در شکل گیری هویت دینی و ملی آینده‌سازان جامعه نقشی سازنده دارد از این رو توجه به خود معلم نیز در آموزش اصلی اساسی است.

وی با ادای احترام به مقام شامخ شهدای فرهنگی افزود: جامعه فرهنگی و معلمان در دفاع مقدس اثری ماندگار از خود بر جای گذاشتند؛ ۵ هزار شهید معلم به خوبی گواهی بر میهن دوستی این قشر عزیز است که از قِبَلِ تلاش‌هایشان تحرک و پویایی در جامعه دانش‌آموزی ایجاد شد و از ۳۶ هزار نفر از تربیت‌شدگانشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

استاندار هرمزگان آگاهی بخشی را وظیفه مهم معلمان خواند و گفت: تار و پود معلمی با ایثار و خدمت عاشقانه تنیده شده است از این رو باید این ایثار و عشق را به شاگردانتان بذل کنید تا این سرزمین همیشه مورد طمع واقع شده را حراست کنند.

دوستی عنوان‌کرد: امروز آگاهی بخشی به دانش آموزان وظیفه مهم ایشان است تا فرزندانمان بدانند بر دوش چه قهرمانانی ایستاده اند و قدر داشته‌های فرهنگی، تاریخی خود را بدانند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشعار ابیاتی از غزلیات عطار نیشابوری گفت: امروز حساس‌ترین وظیفه بر دوش معلمان است چرا که باید درس شجاعت، آزادگی و مکتب بزرگ هیهات من الذله را به نسل‌های آینده به عنوان سکانداران کشور بیاموزید.

وی سنجش توسعه آموزشی به وسیله متر را آسیب نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و تاکید کرد: توجه به کمیت‌ها در کشور موجب غفلت از ارتقای کیفی آموزش و پرورش می‌شود از این رو باید تدبیری اندیشیده شود تا کمیت و کیفیت توأمان رشد کنند و سنجش عملکردها بر اساس کمیت جلوی توسعه کیفی آموزشی را نگیرد.

استاندار هرمزگان، توسعه متری را در فرهنگ نیز بلای جان توسعه دانست و گفت: در فرهنگ نیز با چنین مشکلی روبرو هستیم چرا که عملکردها در این حوزه با تعداد صندلی‌های مراکز فرهنگی یا تعداد بلیط‌های فروش رفته در گیشه سنجیده می‌شود و همین امر موجب غفلت از نرم‌افزار و درون مایه فرهنگ می‌شود.

دوستی انطباق توسعه آموزشی استان با سند توسعه صنعتی را یکی از تلاش‌های دولت در استان معرفی و اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۱۵۰۰ کلاس درس جدید احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است ضمن اینکه تأسیس هنرستان‌های تخصصی از جمله هنرستان انرژی اتمی، افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان و تلاش برای ارتقای جایگاه دانش‌آموزان استان در کنکور و امتحانات نهایی نیز در دستور قرار داشته و به نتیجه نیز رسیده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا