شهرستان ها

مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز در هفته جاری برگزار می‌شود

کرمانشاه- جانشین سپاه‌ حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

سردار مسعود قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به لغو برنامه مراسم گرامیداشت حماسه غرورآفرین عملیات بازی‌دراز در هفته گذشته اشاره و اظهار کرد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر وضعیت نامساعد جوی و بارش شدید باران و رعدوبرق، در راستای حفظ سلامتی زائران برگزاری این مراسم به ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه موکول شد.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت این حماسه غرورآفرین و نیز افتتاحیه راهیان نور با حضور کاروان‌هایی از سراسر کشور در ارتفاعات بازی‌دراز، افزود: ۱۹ اردیبهشت‌ماه مصادف با روز چهارشنبه یادواره شهید شیرودی در یادمان این شهید بزرگوار و همچنین یادواره شهدا در کنار حرم مطهر احمد بن اسحاق برگزار می‌شود.

جانشین سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: ۲۰ اردیبهشت ماه مصادف با روز پنجشنبه نیز از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح صعود به ارتفاعات بازی‌دراز انجام خواهد شد.

قنبری با تاکید بر آمادگی‌های لازم برای برگزاری این مراسم و میزبانی از زائران شهدای این عملیات، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰ هزار نفر از هموطنان از ۲۵ استان در این برنامه شرکت کنند.

به گفته وی، سال گذشته ۴۰ هزار و ۴۲۰ نفر به ارتفاعات بازی دراز صعود داشتند.

قنبری از آمادگی شهرستان‌های دالاهو، سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب برای اسکان زائران خبر داد و تصریح کرد: پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس هوایی و معاونت بهداری سپاه از ورودی استان کرمانشاه تا ارتفاعات بازی‌دراز مستقر خواهند شد و تمامی بیمارستان‌ها در آماده‌باش هستند.

وی در بحث موکب و خدمات‌رسانی به زائران، گفت: از ورودی این استان تا ارتفاعات بازی‌دراز موکب‌هایی به صورت خودجوش برپا می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا