شهرستان ها

طرح سرشماری از مراکز فعال در حوزه صنعت چاپ در دستور کار قرار دارد

ساوه- معاون توسعه و نظارت دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح سرشماری از مراکز فعال در حوزه صنعت چاپ در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا بشر دوست در بازدید از مراکز فعال صنعت چاپ در سطح شهر صنعتی کاوه اظهار کرد: به منظور هدایت سرمایه گذاری و رفع مقررات غیرضرور، طرح اصلاح قوانین و آئین نامه‌ها به ویژه آئین نامه تأسیس چاپخانه‌ها در راستای بهبود محیط کسب و کار، دستور کار وزارت متبوع قرار دارد.

وی افزود: طرح سر شماری از مراکز فعال در حوزه صنعت چاپ که دارای مجوز هستند نیز در اولویت اقدامات معاونت توسعه و نظارت دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

معاون توسعه و نظارت دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت استان مرکزی این استان می‌تواند بعد از استان سمنان برای انجام طرح به عنوان استان پایلوت انتخاب شود.

وی بیان داشت: به منظور حمایت از مراکز چاپ فعال در استان‌ها مقرر شد با هماهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تقاضای از استانداری و ذیحسابی و سایر دستگاه‌های دیگر اسناد مربوط به چاپ و انتشارات که در خارج از استان‌ها چاپ می‌شوند، پرداخت نشود.

بشردوست گفت: انتظار است در راستای رفع مشکلات فعالان صنعت چاپ، اتحادیه‌های مستقل چاپ در استان‌ها تشکیل شود.

تمام چاپخانه‌ها از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوند

رئیس گروه نظارت و بازرسی دفتر امور چاپ و نشر نیز با اشاره به طرح بازرسی از مراکز چاپ گفت: در سال گذشته این طرح باهدف پویایی، تشویق و ترغیب واحدهای بازرسی علاوه بر استان تهران که به صورت پیوسته انجام شد، در سطح استان‌های البرز و قم و قزوین اجرا شد که با استقبال خوب چاپخانه داران و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها مواجه شد.

علیرضا تقی قلعه نو افزود: این طرح برای بازرسین استانی نیز جنبه آموزشی خواهد داشت که با توجه به ظرفیت استان مرکزی این طرح قابلیت اجرا دارد.

وی تاکید کرد: بر اساس پیگیری‌های دفتر امور چاپ و بخشنامه سازمان تأمین اجتماعی، تمام چاپخانه‌ها در سراسر کشور از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما تا سقف پنج کارگر معاف می‌شوند که چنانچه در استان مشکلی در این زمینه باشد، آماده پیگیری هستیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا