شهرستان ها

تکمیل پروژه های انتقال آب به مشهد نیازمند تامین اعتبار کشوری

مشهد- فرماندار مشهد گفت: در شهر مشهد و استان هر میزان توان مالی داشته ایم تاکنون برای پروژه‌های انتقال آب هزینه کرده ایم و تکمیل این پروژه‌ها نیازمند تامین اعتبار کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری صبح یکشنبه در پنجمین جلسه قرارگاه آب شهرستان مشهد که با حضور مدیران و مسؤولان اجرایی برگزار شد، ضمن تشکر از مردم و دستگاه‌های اجرایی در زمینه برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در مشهد اظهارکرد: هر چند بارندگی‌های اخیر حجم قابل توجه‌ای داشته است اما به دلیل اینکه آب چندانی به پشت سدها نرسیده باید همچنان پای کار اتمام پروژه‌های انتقال آب به مشهد باشیم.

وی ضمن ارزیابی خوب مدیریت بارندگی و سیل روی در مناطق مختلف مشهد و بخش مرکزی این شهرستان تشریح کرد: به لطف خدا با بارندگی‌های اخیر کمی از بحران آب کاسته شد اما هنوز به شرایط سال گذشته نرسیده ایم بنابراین همچنان نیازمند مدیریت شرایط هستیم و باید به این سوال به صورت جدی پاسخ داده شود چرا با وجود حجم بارندگی‌های قابل توجه آب چندانی به پشت سدها نرسیده است و لازم است در این زمینه کار جدی کارشناسی انجام و با کسانی که درمسیر مسیل‌ها انحراف ایجاد کرده اند برخورد شود و آزاد سازی این اراضی ضروری است.

داوری مردم مشهد را اصلی ترین حافظان آب مشهد عنوان کرد و گفت: بارندگی اخیر نباید این فکر را در اذهان ایجاد کند که آب به حد کافی وجود دارد پس لازم است شرکت آب و فاضلاب مشهد اطلاع رسانی کافی در خصوص شرایط منابع آبی و دعوت به صرفه جویی در مصرف آب را در دستور کار قرار دهد.

فرماندار مشهد مدیریت منابع آبی را از برنامه‌های لازم الاجرا و دائمی دانست و گفت: عمل به وظایف قانونی توسط دستگاه‌ها باید در دستور کار باشد و در برابر اقداماتی مانند حفر چاه غیرمجاز و احداث بند یا استخر غیر مجاز همه دستگاه‌ها با محوریت فرمانداری هماهنگ و منسجم برخورد کنند تا شاهد حفظ هر چه بیشتر منابع آبی باشیم.

وی در خصوص حفظ منابع آبی روستاها خاطر نشان کرد: دهیاران و شوراهای هر روستا با توجه به اشرافی که نسبت به مناطق خود دارند به خوبی می‌توانند در زمینه حفظ منابع آبی همکاری لازم را داشته باشند تا در بهترین شرایط بتوانیم از منابع آبی روستایی بهره لازم را ببریم.

وی افزود: پروژه‌های انتقال آب به مشهد در حال انجام است اما ادامه آنها نیازمند منابع مالی است. در شهر مشهد و استان هر میزان توان مالی داشته ایم تاکنون برای پروژه‌های انتقال آب هزینه کرده ایم و تکمیل این پروژه‌ها نیازمند تأمین اعتبار کشوری است.

گفتنی است در این جلسه ۱۳ مصوبه در دستور کار قرارگرفت و دستگاه‌های مرتبط از جمله آب منطقه‌ای، آبفا و شهرداری به تشریح اقدامات خود پرداختند که از جمله این مصوبات پیگیری اجرایی شدن مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها بود.

در بخشی از این جلسه اهم درخواست‌های طرح‌های اضطراری تأمین آب مشهد به بحث و تبادل نظر گذاشته شد که درخواست تن خواه فوری حداقل به میزان ۱,۵۰۰ میلیارد تومان جهت فعال سازی پروژه‌های انتقال آب و صدور مجوز تصرف اراضی مورد نیاز جهت اجرای پروژه‌های اضطراری از جمله این مباحث بود.

به گفته اسماعلیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد میزان بدهی این شرکت به پیمانکاران اجرای انتقال آب هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که تسویه آن نیازمند تزریق منابع ابلاغ شده کشوری است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا