شهرستان ها

اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 

کرمان_ مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه تکریم معلم تکریم همه ارزش‌هاست گفت: اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رضایی، ظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت هفته معلم در شهرستان فهرج گفت: آماده سازی دانش آموزان برای پذیرش نقش‌های مختلف مهمترین رسالت معلمان است.

وی با اشاره به اینکه توجه به شورای آموزش و پرورش، شورای دانشگاه و شورای حوزه ضرورتی انکار ناپذیر در راستای توسعه و پیشرفت کشور است افزود: شورای آموزش و پرورش مهمترین شورای در هر استان و شهرستانی است.

وی افزود: از نظر کیفی نیز آموزش و پرورش تأثیر گذار ترین دستگاه اجرایی کشور است، زیرا هیچ فردی در جامعه وجود ندارد که بدون تعلیم و تربیت رشد کرده و تعالی یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: مقبول‌ترین گروه اجتماعی فرهنگیان هستند و در بین ادارات و دستگاه‌های دولتی مدارس علیرغم همه کمبودها، به انتخاب مردم در زمینه انجام تعهدات در رأس قرار دارند.

رضا رضایی، تکریم مقام معلم را از وظایف اصلی افراد جامعه برشمرد و گفت: منزلت و ارتقا جایگاه معلم باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ قدرشناسی در جامعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند اهداف مهم تعلیم و تربیت را محقق سازد، تصریح کرد: همه مردم و دستگاه‌های اجرایی باید به آموزش و پرورش کمک کنند تا دستگاه تعلیم و تربیت دانش آموز طراز جمهوری اسلامی را پرورش دهد.

رضایی، با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش استان کرمان در حوزه‌های مختلف گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به آموزش و پرورش دارد و خوشبختانه بودجه آموزش و پرورش به ۱۳ درصد از بودجه کل دولت افزایش یافته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا