شهرستان ها

استمرار سرریز سدهای کردستان/۷۱ درصد سدها پُرآب است

سنندج_مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: سدهای قشلاق (وحدت) سنندج، گاران و زریوار مریوان و چراغ ویس سقز، همچنان در حال سرریز هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش آریانژاد ظهر یکشنبه ضمن بازدید از سد قشلاق سنندج، گفت: در حال حاضر حجم ذخیره آب سد قشلاق و سدهای گاران، زریوار، چراغ ویس بصورت کامل پُر هستند.

وی به میزان سرریز این سدها اشاره کرد و افزود: سد قشلاق با دبی ۰.۲ گاران ۱.۸ زریوار ۱.۳ آزاد ۹ و چراغ‌ویس ۳ مترمکعب بر ثانیه، هم اکنون در حال سرریز هستند.

آریانژاد، خاطرنشان کرد: سدهای عباس‌آباد و سبدلو بانه، زیویه کامیاران، دارای حجم ذخیره آب با ظرفیت ۱۰۰ درصدی هستند و در حال حاضر ۷۱ درصد سدهای استان پرآب هستند که این رقم نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: از عمده دلایلی که سبب سرریز و ذخیره آب قابل توجه در سال جاری شد، اول لطف الهی و بارش نزولات جوی مناسب، سپس مدیریت خوب منابع و مصارف آب که توسط مجموعه این شرکت در منابع آبی استان کردستان، صورت گرفت؛ بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، اظهار داشت: عمده پروژه‌های این شرکت که منافع آن خوشبختانه عاید مردم شریف استان شد، در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید و این امر نوید بخش فرداهایی روشن در حوزه اشتغالزایی، رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی، است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا