شهرستان ها

تداوم ناپایداری‌های همرفتی در اصفهان/بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از تداوم ناپایداری‌های همرفتی در مناطق مختلف استان تا اواسط هفته پیش رو و کاهش کمینه دمای هوا خبرداد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش یک تا ۲ درجه‌ای کمینه دمای هوا در برخی مناطق استان طی ۲۴ ساعت آینده، اظهار داشت: کاشان با بیشینه دمای ۳۷ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان هستند.

به گفته وی، بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۴ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۷ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین میانگین بارندگی طی شبانه روز گذشته تا صبح امروز از ایستگاه شهرضا با ۴.۲ میلیمتر بوده است، خاطرنشان کرد: پس از شهرضا بیشترین بارش‌ها به ترتیب از چادگان با میانگین ۳.۶ میلیمتر، مبارکه ۲.۴ میلیمتر، دهاقان ۲.۲ میلیمتر، شهر اصفهان ۱.۸ میلیمتر، زرین‌شهر هشت دهم و نجف آباد ۶ دهم میلیمتر گزارش شده است.

معتمدی با بیان اینکه کماکان گذر امواج ناپایدار از فراز استان اصفهان را تا اواسط هفته پیش رو انتظار داریم، افزود: وقوع ناپایداری‌های جوی را به صورت وزش باد شدید و رگبار بهاری همراه با رعد و برق تا روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد در بیشتر مناطق استان انتظار داریم.

وی با اشاره به اینکه وقوع ناپایداری‌های جوی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: تا اواسط هفته وزش باد به نسبت شدید در مناطق شمالی وشرقی با گرد و خاک محلی همراه خواهد بود و در مناطق غرب و شمال غرب اصفهان بارش رگبار بهاری توأم با رعد و برق را انتظار داریم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا