شهرستان ها

کنترل و صیانت از آرای مردم در راس وظایف قرار دارد

مشهد- رییس بازرسی انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه بازرسی انتخابات، ملزم به رعایت وظایف خود در انتخابات است، گفت: هدف ما بازرسی از جریان انتخابات در راستای صیانت از آرای مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نجات ظهر یکشنبه با حضور در استودیوی انتخابات استانداری خراسان‌رضوی که ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در مکان استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه بازرسی انتخابات، ملزم به رعایت وظایف خود در انتخابات است، اظهار کرد: هدف ما بازرسی از جریان انتخابات در راستای صیانت از آرای مردم است.

رئیس بازرسی انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی انتخابات باید چهار مؤلفه اصلی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را در راستای بیانات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار دهند.

وی با خاطر نشان کردن اینکه درباره سلامت انتخابات، با هیچ‌کس تعارف نداریم، افزود: رسالت ما، رعایت اصل بی‌طرفی از سوی مسؤولان و عوامل اجرایی، اتخاذ تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از امکانات دولتی، جمع‌بندی گزارشات مستند و مستدل از هرگونه تخلف و رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد عوامل اجرایی در جریان انتخابات است.

نجات با بیان اینکه در مجموع ۴۷۰ بازرس شعب در استان داریم و هر شهرستان شامل یک رئیس و دبیر بازرس می‌شود، گفت: در این دوره سربازرس و بازرس ویژه نداریم. در مجموع ۵۷۴ نفر عوامل بازرسی انتخابات استان هستند. دوره قبل هر شعبه یک بازرس انتخابات داشت، اما اکنون هر ۱۰ شعبه یک بازرس دارد که نسبت دوره قبل کاهش یافته است.

رئیس بازرسی انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: تا این ساعت گزارش تخلفی در حوزه انتخابات ارائه نشده است، شماره‌های ۳۸۵۵۶۱۶۳ و سامانه ۱۱۱ آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان هستند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا