شهرستان ها

کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی مستلزم تعامل پلیس و مدرسه است

اراک- فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی، مستلزم تعامل و هم افزایی هوشمندانه پلیس و مدرسه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار هادی رفیعی کیا عصر شنبه در آئین افتتاح باشگاه خبرنگاران دانش‌آموزی در اراک اظهار کرد: جامعه از خبرنگار انتظار دارد بدون جانبداری، باشجاعت، صداقت، رعایت اصل امانتداری، اخبار و اطلاعات را به سمع و نظر مردم برسانند.

وی با تاکید بر شجاعت خبرنگار در انعکاس وقایع، ادامه داد: هدف پلیس از راه‌اندازی این مجموعه علاوه بر انعکاس مشکلات مردم و جامعه، اطلاع رسانی اخبار و اطلاعات حوزه پلیس به مردم است.

فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: چنانچه مجموعه چند ضلعی جامعه، خانواده و دانش‌آموز و مدرسه را تصور کنیم، می‌توان پلیس را به عنوان ضلع چهارم به آن اضافه کرد و باید اذعان کرد ما به دنبال ارتباطات چندجانبه بین پلیس، دانش‌آموزان، جامعه فرهنگیان و والدین هستیم.

وی آموزش و پرورش را یکی از مؤلفه‌های قدرت دانست و افزود: می‌توان اظهار کرد که حدود ۵۰ درصد از جامعه با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و به همین دلیل دشمن در سال ۱۴۰۱ در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.

سردار رفیعی کیا گفت: با توجه به ارتباطات با جامعه، دانش‌آموزان و پلیس، انتظار است دانش آموزان خبرنگار به مسئولیت اجتماعی خود پرداخته و مبلغ خوبی برای دستاوردهای نظام باشند.

وی توجه به امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر اهداف باشگاه خبرنگاران دانش‌آموزی دانست و گفت: باید از تجربیات خبرنگاران رسانه‌ها و ظرفیت شبکه آفتاب برای آموزش و تبلیغ این باشگاه استفاده کرد.

وی با اشاره به مفاخر استان مرکزی ادامه داد: دانش آموزان باید تلاش کنند تا با پشتکار، در آینده یکی از نامداران استان مرکزی باشند.

رفیعی کیا با اشاره به تفاوت‌های حوزه پلیس با سایر حوزه‌ها افزود: این جامعه هدف باید بدون سانسور و در کمال صداقت و شجاعت، آنچه را که در جامعه مشاهده می‌کنند به پلیس انتقال دهند و تحقق این مهم مستلزم آموزش مهارت خبرنگاری برای دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، تصریح کرد: انتخاب رئیس جمهور و به دنبال آن انتخاب وزیر آموزش و پرورش تا سطوح مدیران مدارس بر فرهنگ، تعلیم و تربیت تأثیرگذار است، اگرچه برخی از دانش‌آموزان شرایط رأی دادن را ندارند اما می‌توانند با بیان اهمیت انتخاب رئیس جمهور، آن را برای جامعه تبیین کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی را یکی از دغدغه‌های پلیس دانست و اظهار کرد: باید روی دانش‌آموزان، رفتار و گفتار آنها کار کرد و آسیب‌های اجتماعی را تشخیص دهیم همچنین قدرت نه گفتن و آسیب‌های اجتماعی که آنها را تهدید می‌کند، به دانش‌آموزان آموزش داد.

وی کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی را مستلزم تعامل و هم افزایی هوشمندانه پلیس و مدرسه دانست و ادامه داد: یکی از اهداف باشگاه خبرنگاران دانش‌آموزی این است که با زبان روشن و گفتار مطابق با فهم دانش‌آموزان، موضوعات جامعه را برای آنها تبیین کرد و خانواده‌ها نیز باید در علاقمند کردن دانش‌آموزان به این حوزه تلاش کنند.

مرکزی ششمین استان کشور در ایجاد باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این آئین بیان کرد: رویکرد محوری پلیس در راه اندازی باشگاه خبرنگاران دانش آموزی، ایجاد آرامش و افزایش امنیت روانی در جامعه است و به طور حتم با بهره گیری از این ظرفیت گسترده می‌توان گام‌های موثرتری در راستای اطلاع رسانی و امیدآفرینی در جامعه برداشت.

سرهنگ احسان آنقی گفت: مرکزی جزو ششمین استان در ایجاد باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس است و امید است با ارائه آموزش، اطلاع رسانی گسترده‌ای در خصوص تعامل پلیس، مدرسه و مردم انجام داد تا امنیت روانی و آرامش در سطح جامعه حکمفرما باشد.

وی گفت: شناسایی دانش آموز خبرنگاران و فعالان در حوزه فرهنگی و هنری و معرفی آنها به باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس و برگزاری دوره‌های آموزشی برای همیاران رسانه‌ای پلیس استان از دیگر اقدامات این حوزه است و در تمام شهرستان‌های مرکزی نیز اجرایی می‌شود.

سرهنگ آنقی با بیان اینکه رسانه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی فراگیر شده‌اند، افزود: چنانچه تجهیزات هوشمند و تلفن همراه در اختیار دانش آموزان نبود در حوزه آموزش با مشکلاتی مواجه می‌شدیم.

وی یکی از راهبردهای مهم دشمن را سرمایه‌گذاری در حوزه رسانه عنوان کرد و گفت: با تولید محتوای رسانه‌ای نرم و فرهنگی و با زبان زیبای کودکان، نوجوانان و جوانان می‌توان آموزش‌های لازم را در راستای پیشگیری و کنترل آسیب‌های حوزه این جامعه هدف ارائه کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا