شهرستان ها

درآمد گمرکات استان بوشهر ۶۶ درصد افزایش یافت

بوشهر- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: طی سال جاری درآمد گمرکات استان بوشهر ۶۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی صبح شنبه در نشست دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی اظهار کرد: طی سه ماه ابتدایی سال جاری درآمد گمرکات استان بوشهر چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال قبل ۶۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک بوشهر بیان کرد: در این مدت میزان واردات کالا از طریق گمرکات استان بوشهر از نظر وزنی ۳۶ درصد و از نظر ارزش ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به صادرات هفت میلیون و ۹۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۷۹۶ میلیون دلار از طریق گمرکات بوشهر طی سال جاری اضافه کرد: میزان صادرات کالا طی این مدت حدود یک تا ۲ درصد کاهش یافته است.

سلیمانی بیان کرد: با وجود فضای کمی که در بندر بوشهر وجود دارد ولی شاهد کارهای بسیار بزرگی هستیم که با تعامل و همراهی دستگاه‌های مرتبط به ویژه گمرک و اداره‌کل گمرک گام‌های بلندی در راستای توسعه بندر برداشته شده است.

وی از توسعه ترانزیت کالا از طریق استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و تلاش شبانه‌روزی شاهد اقدامات بسیار خوبی در این زمینه هستیم.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به در پیش بودن انتخابات بیان کرد: انتخابات بسیار مهم است و حضور مردم در این انتخابات سرنوشت‌ساز است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا