شهرستان ها

قطع درختان تنومند اصفهان ضربه به شهر است

اصفهان – رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قطع درختان تنومند در شهر اصفهان که طی روزهای اخیر اتفاق افتاده ضربه به شهر است و باید علت‌یابی آن دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام منوچهر مهروی پور صبح یکشنبه در نطق میان دستور صد و سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد شهید رئیسی و شهدای خدمات اظهار کرد: امیدواریم خداوند به ما نظر ویژه‌ای داشته باشد و رئیس جمهور جدیدی که انتخاب می‌شود ادامه دهنده راه این شهیدان باشد.

وی افزود: امیدواریم در انتخابات پیش رو حماسه دیگری که کامل کننده حماسه تشییع شهدای خدمت است را در کشور شاهد باشیم و رئیس جمهور منتخب با آرا بالا و انتخابات پرشور خدمت خود را آغاز کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سخنان امام خامنه‌ای در خصوص رعایت اخلاق انتخاباتی گفت: ایشان فرمودند در رقابت بین نامزدها باید اخلاق حاکم شود و بدگویی و تهمت زدن، لجن پراکنی به آبروی ملی لطمه می‌زند. ان شاء‌الله شاهد رعایت اخلاق باشیم و نشاط انقلابی و امید باقی باشد.

وی با گرامیداشت سالروز ازدواج آسمانی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار کرد: هر یک از ما در هر زمینه‌ای که می‌توانیم باید در راستای ازدواج آسان قدم برداریم. مؤسسات خیریه، رسانه‌ها و… باید ازدواج آسان را به یک گفتمان تبدیل کنند. ما نسبت به این موضوع کوتاهی داشته‌ایم و دلایل افزایش آمار طلاق نسبت به ازدواج این است که وظیفه خود را به خوبی انجام نداده‌ایم و ازدواج‌ها سخت شده است.

مهروی پور در خصوص قطع درختان در برخی نقاط شهر گفت: طی روزهای اخیر خبرهایی در خصوص قطع درختان تنومند و چند صد ساله شهر شنیدیم که ممکن است یا به علت سودجویی و یا مسائل فنی از جمله آفات و… قطع شده باشند. تاکید می‌کنم اگر این اخبار صحت دارد علت آن باید دنبال شود.

وی ادامه داد: دوره ما در حال گذر است، اگر باید اتفاقی برای آبادانی شهر رقم می‌زدیم و نزدیم ادوار آینده این کار را می‌کنند اما سال‌ها طول می‌کشد تا یک درخت رشد کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات منطقه ۶ گفت: در دل این منطقه برخوردار محلات کم برخورداری وجود دارد که درباره آن صحبت‌هایی شده اما اتفاقات ویژه ای را شاهد نبودیم. یکی از این محلات معروف به همت آباد یا شهید خلیلی است، این محله به انقلاب اسلامی ادای دین کرده و شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، اما ما چگونه به اهالی این محله ادای دین کردیم؟

وی افزود: این محله قبل از انقلاب مهاجرپذیر بوده و اکنون دارای خانه‌های کوچک است، در تلاش برای راه اندازی دفتر تسهیل گری بودیم که در این دوره تعطیل شد. این دفتر پیشنهاداتی را ارائه کرده بود که اجرای آن می‌تواند مشکلات این محله را برطرف کند.

حجت‌الاسلام مهروی پور تصریح کرد: امروز ۳ درصد از بافت فرسوده شهری در محله همت آباد قرار دارد و نیاز است با همت ویژه‌تری به این حوزه ورود کنیم.

وی با بیان اینکه در مصوبات سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نسبت به این محله ورود داشته‌ایم، گفت: مدیر منطقه باید از اقدامات انجام شده در باب بازگشایی گلوگاه‌ها … گزارش دهد. ما ۴۰ سال است به مردم این محله قول‌هایی دادیم که باید به صورت ویژه ارائه شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به محله دنارت در مجاورت شهرک شهید کشوری گفت: در این منطقه یکی از مشکلات کمبود سرانه‌های ورزشی است. بازگشایی ورزشگاه دنارت از تأکیدات ما بود و قرار بود مشکل مالکیت و حقوقی آن حل شود اما نکاتی در خصوص تخریب این ورزشگاه مطرح می‌شود. مدیر وقت گزارش خوبی ارائه کرد، اما نیاز است که آخرین وضعیت این ورزشگاه پیگیری شود.

وی ادامه داد: در سال اول دوره ششم شورا نکاتی را در خصوص اهمیت به صنایع دستی مصوب کردیم. قرار بود کارهای تأسیسی انجام شود اما نمی‌دانیم چقدر طول می‌کشد تا این اقدامات عملی شود که لازم است در این حوزه به صورت جدی وارد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا