شهرستان ها

مناظرات صحنه نمایش کاندیدهای با تقوا و با اخلاق است

قزوین- امام جمعه قزوین مناظرات صحنه نمایش کاندیداهای با تقوا و با اخلاق است، گفت: باید خود را مهیا کنیم تا بتوانیم جانشینی شایسته و صالح برای رئیس‌جمهور شهیدمان انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: از نظر امام جواد (ع) مردم انسان با تقوا و مؤمن را دوست داشته و به او دل‌بستگی پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به مراسم تشییع شهید رییسی افزود: دیدیم که خداوند چگونه به این بنده متقی عشق ورزیده و با احترام پیکر او را در شهرهای مختلف کشور تشییع کردند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه هر کس ایمان داشته باشد و کارهای شایسته انجام دهد، خدا محبت او را در دل مردم قرار می‌دهد، تصریح کرد: امام (ره)، مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی و شهید رییسی نمونه بارز این افراد هستند.

وی با اشاره به سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه (س) بیان کرد: پدران و مادران باید بدانند که اگر خواستگار مؤمن و امانت‌داری به سراغ دختران آن‌ها آمد با رعایت انصاف و ساده زیستی زمینه ازدواج را فراهم کنند.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان دانشجو، دانشگاهیان و نوجوانان آمریکایی و اروپایی گفت: طرف درست تاریخ ایستادن به معنای طرف پیروز ایستادن نیست و مقام معظم رهبری هم در این رابطه بیان کردند «در نگاه قرآن، تاریخ صحنه تقابل برنده‌ها و بازنده‌ها نیست».

وی با بیان اینکه در صحنه انتخابات نیز نباید صرفاً بدون توجه به شایستگی‌ها به دنبال حمایت از فردی باشیم که به اصطلاح شانس پیروزی بیشتری داشته باشد، اضافه کرد: موضع درست و صحیح را باید در انتخابات اتخاذ کنیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه از نظر قرآن تاریخ صحنه تقابل و تنازع حق و باطل است، ادامه داد: خداوند همیشه به کمک حق آمده و برای نابودی کفر و ریشه‌کن شدن آن در کنار مؤمنان ایستاده است.

وی با بیان اینکه جوانان غربی امروز در جبهه حق ایستاده‌اند، تصریح کرد: ایستادن در جهت حق به معنای ایستادن در مسیر صحیح تاریخ است.

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: همه باید سعی کنیم در این میدان حساس حضور هوشمندانه و آگاهانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مناظرات صحنه نمایش کاندیداهای با تقوا و با اخلاق است، اظهار کرد: باید خود را مهیا کنیم تا بتوانیم جانشینی شایسته و صالح برای رئیس‌جمهور شهیدمان انتخاب کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: رییس جمهور آینده باید اهل صلح، درستی، صداقت، تقوا، عدالت، کرامت و ایمان باشد و راه مفسدان را طی نکند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا