شهرستان ها

اقتصاد دیجیتال در استان بوشهر تقویت می‌شود

بوشهر- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از لجراای طرح آمارگیری سنجش ارزش افزوده اقتصاد دیجیتال در سطح ملی و استانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقتصاد دیجیتال به‌عنوان یکی از بخش‌های مؤثر بر اقتصاد، بیش از هفت درصد از تولید ناخالص داخلی ایران را تشکیل داده است؛ بر این اساس در مسیر رشد اقتصادی کشور بهره‌گیری از ظرفیت اقتصاد دیجیتال ضرورتی اجتناب‌ناپذیر خواهد داشت.

وی افزود: اقتصاد دیجیتال ترکیب گسست‌ناپذیر و برگشت‌ناپذیر ۲ عنصر «اقتصاد» و «دیجیتال» است که در بیان ساده به معنای بهره‌گیری از مفهوم دیجیتال در راستای افزایش تولید (کالا یا خدمت) و بهره وری است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: اقتصاد دیجیتال چارچوبی متشکل از ارزش‌های خلق شده از تحول دیجیتال و مدل‌های کسب‌وکاری نوین و فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات را اقتصاد دیجیتال می‌نامند.

سملیان خاطرنشان کرد: طرح آمارگیری سنجش ارزش افزوده اقتصاد دیجیتال در سطح ملی و استانی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری پژوهشکده آمار ایران اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: کسب و کارهای مجازی و پلتفرم‌های فعال استان در این طرح آمارگیری، مشارکت خواهند داشت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا