شهرستان ها

حفر ۱۸ حلقه چاه آب شرب در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از حفر ۱۸ حلقه چاه تامین کننده آب آشامیدنی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در جهت تأمین آب آشامیدنی اهالی ساکن در شهرها و روستاهای استان و برای جبران کمبود آب شرب این شرکت در سال گذشته حفاری ۱۸ حلقه انواع چاه دستی دهانه گشاد با حفر گالری، آهکی و ضربه‌ای را به انجام رسانید.

وی اعتبار هزینه شده برای حفر این چاه‌ها را بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با حفاری این چاه‌ها توانستیم ۱۷۶ لیتر آب به منابع آب شرب در دسترس اضافه کنیم.

کریمی حفر عمیق‌ترین این چاه‌ها را در بروجن به عمق ۲۸۰ متر و کم عمق‌ترین آن‌ها را در بازفت ۱۵ متر عنوان کرد.

وی از همراهی مردم که در این مدت با مدیریت مصرف آب آشامیدنی یاری‌گر در شرکت آب و فاضلاب هستند قدردانی نمود و افزود: هر گونه مدیریت مصرف آب کمک به افزایش ذخایر آبی برای آیندگان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری سرجمع حفاری‌های انجام شده در این ۱۸ چاه را یک هزار و ۲۶۴ متر اعلام کرد و ادامه داد: برای پنج چاه حفر شده به صورت دستی ۱۰۱ متر گالری به جهت افزایش آبدهی این چاه‌ها حفر شده است.

کریمی عنوان کرد: بیشترین هزینه‌ها مربوط به حفر ۴ چاه آهکی در شهرستان بروجن و روستاهای شهرستان خانمیرزا است.

وی خاطرنشان کرد: این چاه‌ها در هفت شهرستان شهرکرد، بروجن، کیار، کوهرنگ، خانمیرزا، لردگان و فلارد برای تأمین آب شرب حفر شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پس از حفر چاه‌ها عملیات آزمایش پمپاژ انجام می‌شود و در صورت داشتن دبی مورد انتظار مراحل تجهیز، اجرای خطوط انتقال و تعیین حریم بهداشتی در دستور کار قرار می‌گیرد.

کریمی بیان کرد: اکثر این چاه‌ها به صورت ضربه‌ایی تا عمق ۱۰۰ متر حفر شده‌اند و در مناطقی که فقر منابع آبی وجود داشته باشد اقدام به حفر چاه آهکی با دستگاه حفاری روتاری می‌شود، در مناطق آبرفتی هم حفر چاه دستی دهانه گشاد با ایجاد نقب صورت می‌گیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا