شهرستان ها

ایام دهه کرامت، ۸۰ کاروان «زیر سایه سخن» در ۳۱ استان حضور یافتند

ارومیه- خادم حرم رضوی گفت:ایام دهه کرامت، ۸۰ کاروان «زیر سایه سخن» با شعار «ما با شما سربلندیم» در ۳۱ استان حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، روحانی کاروان زیر سایه خورشید و خادم حرم رضوی عصر شنبه در نشست ادبی «خورشید فروزان، ماه تابان» اظهار کرد: ایام دهه کرامت، ۸۰ کاروان «زیر سایه سخن» با شعار «ما با شما سربلندیم» در ۳۱ استان با هدف ایجاد حس معنوی و ارتباط دلی با وجود امام رضا (ع) حضور یافتند.

حجت الاسلام سیدمهدی کریمی از تمامی شاعران و حاضران جهت قلم فرسایی با محوریت اهل بیت (ع) و با مضمون «ما با شما سربلندیم» دعوت به عمل آورد.

خادم حرم رضوی گفت: شاعران متعهد در احیای آثار اهل بیت (ع) همواره اثرگذاری داشته و به صورت مضاعف مؤثر بوده‌اند.

حجت الاسلام کریمی افزود: در حوزه شعر آئینی، تنها مبحث مدح اهل بیت (ع) نیست، بلکه کمال دینداری، ولایت اهل بیت (ع) و بیزاری از دشمنان ایشان است؛ ولایت مداری و جایگاه اهل بیت (ع) نیز باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در مکتب اهل بیت (ع) توجه ویژه به شاعران و ادیبان شده است چنان که آثار «دعبل» از شاعران دوره امام رضا (ع) نیز بیان کننده این موضوع است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی هم در این نشست گفت: حضور کاروان زیر سایه خورشید با پرچم متبرک حرم مطهری رضوی در نشست امروز که مزین به نام حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) بوده، مایه خیر و مباهات اداره کل کتابخانه های عمومی است.

خدیجه معصومی ادامه داد: رابطه حضرت معصومه (س) با امام رضا (ع) بسیار ویژه و شباهت بسیاری به رابطه حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) داشت و این نشست، هم با حضور شاعران و ادیبان و علاقه مندان شعر و ادبیات رضوی و با موضوع خواهری و برادری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تبیین سبک زندگی اسلامی رضوی در ایران اسلامی گفت: کتاب، محملی برای انتقال دانش و آگاهی است؛ استفاده از این محمل و برگزاری جشنواره‌ها مسابقات و برنامه‌های کتاب محور با موضوع امام رضا (ع) و اهل بیت (ع)، نقش مهمی در ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی دارد.

گلباران پرچم متبرک رضوی توسط حاضران، اجرای پویش “مروجان رضوی”، پخش کلیپ‌های مرتبط، شعرخوانی شاعران آئینی، شعرخوانی “رادوین اخلاقی” عضو کودک محفل ادبی “دنیز” از بخش‌های دیگری این نشست بود.

در پایان این نشست از ناهید و مجید نجف پیر به عنوان خواهر و برادر خادم امام رضا (ع)، آیدا و بیژن مجیدآبادی به عنوان خواهر و برادر شاعر، هستی و مهدی محمودی به عنوان خواهر و برادر کتابخوان تقدیر شد.

همچنین مداحی و شعرخوانی مرتضی صبور، مداح کاروان زیر سایه خورشید از جمله بخش هایاین نشست بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا