شهرستان ها

گمرکات آذربایجان شرقی در میزان صادرات رتبه ۷ کشوری را دارد

تبریز-ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی گفت: گمرک‌های استان در میزان صادرات رتبه ۷ کشوری و در واردات رتبه ۹ کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق نامدار روز شنبه در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت اظهار کرد: گمرک گسترش ارتباطات بین المللی و انعقاد قراردادهای و قاچاق گمرک و حفاظ سلامت کالا و کالاهای زیان آور را در کنار وظایف تعریف شده خود دارد.

وی با بیان اینکه استان با دو مرز نوردوز و نخجوان و مرز هوایی فرودگاه شهید مدنی تبریز ارتباطات بین‌المللی گسترده دارد، گفت: گمرک تبریز رویه‌های گمرکی فعال هستند و رویه واردات را پیاده سازی کرده است و ظرفیت انبار ۱۰ هزار متر مربع یکی از بزرگترین ظرفیت‌های انبارداری را دارد.

مدیر گمرک تبریز بیان داشت: بزرگترین گمرک استان منطقه آزاد سهلان با ظرفیت دو هزار هکتاری است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس با سنجش ۲۵۰ ورود و ۲۵۰ خروج کامیون یکی از ظرفیت‌های بزرگ گمرکی محسوب می‌شود که در آینده تعرفه ۴ هزار در صادرات استان انجام خواهد گرفت.

نامدار یادآور شد: در مراغه باسکول ریلی قرار دارد و همچنین گمرک بناب نیز جزو ۲۰ گمرک فعال کشور است.

وی متذکر شد: فرودگاه شهید مدنی تبریز رو به رشد است و در سه سال گذشته ۱۴۵ میلیون دلار واردات شمش طلا از این طرق انجام گرفته که رتبه سوم در کشور را داریم.

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی با اشاره بر ایجاد مخزن اختصاصی اقتصادی در پتروشیمی تبریز گفت: با این مخزن ۴ میلیارد تومان هزینه‌های پتروشیمی کاهش یابد.

وی اضافه کرد: با ایجاد مخازن اقتصادی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان صادرات پتروشیمی تبریز افزایش خواهد یافت.

نامدار با تاکید بر اینکه جهت کاهش زمان انجام کار و هزینه‌ها، گمرک به همه شرکت‌ها انبار اختصاصی می‌دهد، گفت: در حال حاضر ۷۸ هزار تن جنس در ۵ انبار رفته است که ۱۵ هزار میلیارد تومان کاهش هزینه را برای شرکت مربوطه در بر داشته است.

وی گفت: ۱۱۳ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم که رقم بسیار خوبی است.

مدیر گمرک‌های استان ابراز کرد: قبل از اینکه کالایی وارد گمرک شود از طریق سازمان صمت ثبت سفارش می‌شود و آنها تعیین می‌کنند که چه کالایی بیاید یا نیاید.

وی افزود: در حال حاضر ورود کالاهای عجیب و غریب را در گمرک‌های استان نداریم و عمده کالاهای ورودی گوشت گاو، کامیون‌های کشنده، ماشین‌آلات صنعتی است و بعد از این موارد چوب و قطعات مفصلی و شمش طلا و کاکائو است.

نامدار یادآور شد: گمرک‌های استان در میزان صادرات رتبه ۷ کشوری و در واردات رتبه ۹ کشور را دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا