شهرستان ها

آذربایجان شرقی خنک‌تر می‌شود

تبریز- کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از نظر دمایی، هوای استان یک تا سه درجه خنک تر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نوروز اصغرزاده، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار جوی نارنجی از سوی این اداره کل در خصوص وضعیت هوا برای امروز و چهار روز آینده، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه در اکثر نواحی استان به ویژه نواحی شمالی و منطقه ارسباران ادامه می‌یابد و موجب رگبار باران، غرش آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر دمایی، هوای استان یک تا سه درجه خنک‌تر می‌شود، اظهار کرد: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ای دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت با توجه به وزش باد به نسبت شدید، احتمال خسارت به سازمه های سبک در اثر وزش باد، خیزش گرد و خاک، سقوط و یا پرتاب اجسام سبک و شکستن سرشاخه‌های درختان وجود دارد؛ بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده ضروری است.

اصغرزاده، خواستار عدم اتراق مسافران و علاقه مندان به طبیعت در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لایروبی مسیل‌ها و کانال‌های زهکشی، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر و سیلاب‌های احتمالی شد.

وی از کشاورزان و دامداران خواست به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان توجه کرده و از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا