شهرستان ها

انتخابات میدان تبیین است نه تخریب

لامرد – امام جمعه لامرد گفت: انتخابات میدان تبیین است نه تخریب یکدیگر، پس باید در این فرصت اندک بدون تخریب رقبا فردی را انتخاب کنیم که راه شهید جمهور را دنبال کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد آزاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ابتدا به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: طوفان الاقصی و کاری که جبهه مقاومت انجام داد زوایای پنهانی دارد که برکات آن هنوز هویدا نشده است.

امام جمعه لامرد افزود: رهبری به زیبایی بیان نمود که دشمن یک توطئه بزرگ بین‌المللی را برای منطقه غرب آسیا در سر می‌پروراند و با طوفان الاقصی بخشی از این توطئه از بین رفت و باطل شد، زیرا دشمن به دنبال تقویت امورات فرهنگی و اقتصادی اسرائیل بود که برملا شد و چه زیبا جبهه مقاومت با یک صورت دیگری به عالم معرفی شد و ان شاء الله با ادامه همین روند نابودی اسرائیل را نیز به زودی خواهیم دید و این جشن را خواهیم گرفت.

خطیب جمعه لامرد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به شخصیت آیت الله رئیسی و همراهان اشاره کرد و گفت: حماسه انتخاباتِ بسیار مهم پیشِ‌رو، مکمل حماسه ملت در بدرقه شهیدان خدمت است و ان‌شاءالله در سایه مشارکت پرشور، آرای بالای ملت و حاکمیت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی، رئیس جمهوری پُرکار، فعال، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب برگزیده می‌شود و ضمن پر شدن حفره‌های اقتصادی و فرهنگی، منافع ملت در منطقه و جهان حفظ و تأمین خواهد شد.

وی افزود: آن‌طوری که رهبری فرمود بعد از فقدان رئیسی عزیز من دیدم خیلی از روزنامه‌ها، فضای مجازی، اشخاص گوناگون از جریان‌های مختلف، از خدمات او و تلاش‌های شبانه‌روزی او حرف می‌زنند، از او تمجید می‌کنند، تعریف می‌کنند و دلم سوخت، دلم برای رئیسی سوخت اما در زمان حیات او اینها یک کلمه حاضر نبودند از این حرف‌ها را بگویند.

خطیب جمعه لامرد خاطرنشان کرد: خدمات دولت آیت الله رئیسی را باید برای مردم تبیین کنیم.

وی به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اشاره کرد و گفت: همان‌طوری که رهبری فرمودند انتخابات میدان تبیین است نه میدان تخریب یکدیگر و باید در این فرصت اندک فردی را انتخاب کنیم که راه شهید جمهور را دنبال کند و کارهای ایشان را به پیش برد.

آمار ازدواج در منطقه مناسب و مطلوب نیست

امام جمعه لامرد به سالروز میلاد مولا علی و حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: در بحث ازدواج آمار خوبی در منطقه نداریم و بزرگان باید در امر مهم ازدواج ورود کنند.

وی گفت: انتخاب‌ها احساسی و عاطفی است و بزرگان باید ورود کنند. سن ازدواج خیلی بالا رفته و بزرگان در تحکیم ازدواج‌ها کمک و دلسوزی کنند و جوانان هم در تعالی خانواده هم از بزرگان کمک بگیرند.

حجت الاسلام آزاد گفت: یکی از پیش نیازهای ازدواج شغل و مسکن است و جوانان به دلیل فشار مالی سنگین در امر ازدواج بعضاً کوتاهی می‌کنند که می‌طلبد مجمع خیرین و بزرگان نسبت به این مهم حساسیت بیشتری داشته باشند و نسبت به بزرگ فرزندآوری نیز پیگیری شود.

امام جمعه لامرد به ایام فراغت تابستان‌ها اشاره کرد و گفت: خداوند کسانی که بانی و باعث ایجاد مکتب القرآن در منطقه شدند و شورای عالی قرآنی و قرارگاه قرآن را شکل دادند خیر و برکت بدهد و شاهدیم که برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است و باید به روخوانی قرآن توجه شود و یکصد نفر به عنوان مربی قرآن در شهر فعالیت کنند و در ۱۰۰ مکان قرآنی در سطح شهر لامرد کلاس‌های قرآن برگزار شود.

وی افزود: پرفروش‌ترین کتاب در دنیا قرآن است و فوج فوج مردم در سرتاسر دنیا به سمت قرآن می‌آیند و باید برای محوریت قرآن تلاش کرد تا این نورانیت و معرفت در دل جامعه و فرزندانمان روز به روز بیشتر شود.

گفتنی است؛ در بین الصلاتین نمازجمعه امروز لامرد، کربلایی روح الله جابرنژاد از مداحان شهرستان لامرد به مناسبت شهادت امام جواد (ع) دقایقی به مرثیه سرایی و عزاداری پرداخت.

در نماز جمعه امروز لامرد اداره محیط زیست شهرستان و اداره امور مالیاتی شهرستان لامرد نیز میز خدمت برگزار کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا