شهرستان ها

رفع نقاط حادثه خیز زنجان از اولویت مهم و اساسی است

زنجان-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان بر رفع نقاط حادثه‌خیز استان به عنوان امر اولویت دار تاکید کرد و گفت: در تصمیم‌گیری‌ها، نقاط حادثه‌خیز با اولویت و در مدت زمان کوتاه رفع شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد شعاعی در نشست ۶۳ کمیسیون ایمنی راه‌های استان به تدابیر سهل‌الوصول در کاهش تصادفات اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که می‌تواند در کاهش تصادفات مهم باشد، حضور پلیس در محورهاست که می‌توان با این اقدام بخش عمده‌ای از تصادفات را کنترل کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز بر اهتمام بیشتر دستگاه‌های دخیل برای کاهش تصادفات تاکید کرد و اظهار داشت: در همین راستا کاهش ۱۶ درصدی تصادفات برون شهری و کسب جایگاه سوم در بین استان‌ها، از تلاش و همکاری سایر دستگاه‌ها با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان حکایت دارد.

اصغر اسماعیلی با بیان اینکه ترددها هر سال روند افزایشی دارد، افزود: در تلاش هستیم با آرام‌سازی، آشکارسازی و ایمن‌سازی محورها، اثر مثبتی در کاهش آمار فوتی‌ها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین تصادفات رخ داده مربوط به ۲۹ اسفند ماه با ۴۹ مورد تصادف در حدود یک درصد از کل تصادفات در سال ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داد که برای این منظور باید کمیته ویژه‌ای متشکل از اداره کل راهداری، پلیس راه و سایر دستگاه‌ها تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: تا پایان سال هر ماه جلسه ایمنی راه‌ها از سوی این اداره کل و با حضور معاون عمرانی استانداری برگزار شود.

اسماعیلی با قدردانی از اقدامات انجام شده در راستای کاهش تصادفات توسط دستگاه‌های مرتبط، بر تمرکز در ساعات بعد از ظهر تا ۲۴ شب که ۶۵ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا