شهرستان ها

راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات بهداشتی دامپزشکی دراستان تهران

تهران- سیستم هوشمند رسیدگی به شکایات بهداشتی دامپزشکی در استان تهران راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران این سیستم هوشمند با هدف ارتقا خدمت رسانی الکترونیکی نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی برنامه ریزی شده که در فاز اول در میدان عرضه فرآورده خام دامی بهمن اجرا و به زودی در سراسر استان تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

اداره کل دامپزشکی استان تهران به منظور ارائه خدمت بهتر و افزایش رضایتمندی شهروندان استان در سال جهش تولید با مشارکت مردم و به منظور افزایش مشارکت شهروندان در خصوص اعمال نظارت‌های بهداشتی درگاه ورودی سیستم مانیتورینگ بهداشتی دامپزشکی را در اختیار شهروندان استان تهران قرار داد.

در این سیستم هوشمند که شهروندان از چهار زیرساخت اینترنت، شبکه ملی اطلاعات، تلفن و پیامک می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند اطلاعات مربوط به واحدهای مجاز تحت نظارت دامپزشکی با اسکن بارکد واحد که بر روی درب واحدهای تحت نظارت الصاق شده است در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که بر مبنای آن شهروندان محترم می‌توانند از امکانات فراهم شده در این سیستم علاوه بر احراز هویت واحدهای تحت نظارت بهره‌مند شوند.

شهروندان استان تهران می‌توانند با استفاده از امکانات فراهم شده به سهولت و بدون هزینه یا اتلاف وقت نسبت به شناسایی واحدهای مجاز از غیر مجاز اقدام نموده و پیرو شناسه‌های واحدهای مزبور امکان ثبت شکایت بهداشتی از این واحدها و همچنین واحدهای غیرمجاز فراهم است.

علاوه بر آن امکان امتیاز دهی بهداشتی به واحدهای خدمات دهنده و یا اعلام مغایرت اطلاعات واحدهای موجود با آنچه توسط این سیستم هوشمند به آنها اعلام می‌شود فراهم شده است.

همچنین سیستم واسطی برای خط کشوری ۱۵۱۲ طراحی شده است که شهروندان با وارد نمودن کد واحد اپیتومیوژیک می‌توانند بدون استفاده از اینترنت و یا وب سایت صرفاً با خط تلفن از امکانات ذکر شده فوق بهره‌مند شوند.

طرح هویت‌دار نمودن واحدهای اپیدمیولوژیک دامپزشکی از واحدهای عرضه محصولات خام دامی به ترتیب اهمیت یا میزان مراجعه مردم آغاز شد و به مرور و طی بازه زمانی برنامه‌ریزی شده پوشش ۱۰۰ درصدی واحدهای مزبور را در بر خواهد گرفت تا علاوه بر برخورداری واحدهای هویت دار بهداشتی از مزایای آن شهروندان محترم توانایی شناسایی واحدهای غیرمجاز را به سهولت و در کمترین زمان و بدون بروکراسی اداری داشته باشند.

قابل ذکر است سلامت جامعه خط قرمز اداره کل دامپزشکی استان تهران بوده و در حفظ سلامت سفره مردم با تمام توان تلاش خواهد کرد. این اداره کل ارائه اطلاعات شفاف و بدون خطا را جزو حقوق اساسی شهروندان استان تهران بر مبنای منشور شفافیت اداره کل دامپزشکی استان تهران می‌داند.

شهروندان فهیم استان تهران به راحتی می‌توانند با ورود به این سامانه، شکایت‌های بهداشتی خود را ثبت و از نتیجه اقدامات آگاه شوند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا