شهرستان ها

سالانه ۱۵۰ هزار هندی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند

مشهد- نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان، گفت سالانه ۱۵۰ هزار ارادتمند به حضرت رضا(ع) از کشور هندی به زیارت این امام همام مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله مهدی مهدوی پور اظهار کرد: ۴۰ میلیون شیعه هندی برای سفر به مشهد عطش دارند که لازم است برای تشرف آنان به حرم مطهر برنامه ریزی شود.

نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان در ادامه ضرورت ارتقای دانش و اطلاعات مسلمانان هند را، اجتناب ناپذیر دانست و پیشنهاد کرد: سالانه نشستهای امام رضا (ع) شناسی در شهرهای هند برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در هندوستان، شور و ارادت ورزی به حضرات ائمه معصومین (ع) موج میزند و شیعیان این شبه قاره، تشنه بهره مندی از آموزه‌ای دین آخرین پیامبر خدا هستند.

مهدوی پور وضعیت شیعیان هند را مطلوب توصیف کرد و یاد آورشد :۲۰ هزار مسجد در سرزمین وسیع هندوستان امور عبادی شیعیان را سروسامان می‌دهند.

به گفته نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان، ۸۶۰ امام جمعه در این کشور، کارهای مربوط به اندیشه ورزی و تفکرات دینی را ساماندهی می‌کنند و در خدمت شیعیان هستند.

مهدوی پور در ادامه از وجود ۴۵ هزار حسینیه در هندوستان خبر داد و آن را نشانه شور حسینی در هند دانست که مراسم‌های پر احساسی را در ایام عاشورا و اربعین برگزار می‌کنند.

وی تعداد مسلمانان اهل سنت در هند را ۲۰۰ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: حس تعاون و برادری و محبت بین مسلمانان در این کشور مثال زدنی است.

مهدوی فر، تأثیر انقلاب اسلامی بر افکار شیعیان هندی را پررنگ توصیف کرد و از سفر سالانه ۱۵۰ هزار شیعه هندی به مشهد به عنوان نقطه عطف یاد کرد.

وی ورود پرچم حرم امام رضا (ع) به هند را آئینی معنوی ذکر کرد که هرسال با ارادت خاصی در هند برگزار و مردم مراتب اخلاص خود را به فرزند پیامبر (ص) ابراز می‌دارند.

مهدوی پور سرمایه گذاری معنوی برای رشد اندیشه و اطلاعات دینی مردمان ساکن در سایر کشورها را بسیار تعیین کننده دانست.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا