شهرستان ها

روزهای هیجانی و پرشور انتخابات در مازندران

سوادکوه- رقابت چهار داوطلب در یک حوزه انتخابیه مازندران برای کسب دو کرسی مجلس به روزهای هیجانی برای شورآفرینی رسیده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – سمیه اسماعیل زاده: دوباره تمام شهر را شور انتخاباتی فرا گرفته است، ستادهای انتخاباتی در خیابان‌های نزدیک به میدان اصلی شهر برپا شده، جایگاه بنرهای تبلیغاتی شهر را بیشتر بنرهای انتخاباتی و عکس کاندیداها پر کرده است.

حوزه انتخابیه شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی تنها حوزه انتخابیه در استان مازندران است که به دور دوم انتخابات کشیده شده و چهار کاندیدا برای کسب دو کرسی نمایندگی این حوزه انتخابیه با هم رقابت می‌کنند.

اینجا شهر زیراب است و غروب که می‌شود، همچون دیگر شهرهای حوزه انتخابیه، ستادها حال و هوای دیگری پیدا می‌کنند؛ یکی صدای سخنرانی کاندیدایش را از اکوهای داخل و بیرون ستاد پخش می‌کند و دیگری ترانه «وطنم ای شکوه پا برجا …» و آن دیگری ترانه «مثل سیاوش تنها بگذر از این طوفان‌ها …» و…

صندلی‌های داخل ستاد که پر شود، بیرون ستادها در پیاده‌روها هم صندلی چیده می‌شود و افراد با هم به حرف و مبادله اطلاعات انتخاباتی می‌پردازند؛ اینکه چه کسی بهتر است و چه کسی شانس بیشتری در رقابت دارد و اگر آشنایی در حال عبور از پیاده رو باشد، با او درباره کاندیدای مورد نظر خود حرف می‌زنند؛ ویژگی‌های خوب و توان مدیریتی‌اش را بیان می‌کنند و به او می‌گویند که در روز رأی‌گیری، این کاندیدا را فراموش نکند.

زیراب شهر کوچکی است و افراد کم‌وبیش همدیگر را می‌شناسند؛ به سمت هر ستادی که می‌روم، آشنایی از درون ستاد، مرا به داخل ستادِ کاندیدای مورد نظرش دعوت می‌کند و در هر ستادی مکث می‌کنم و حرف‌های طرفدارها را می‌شنوم؛ در یک ستاد با یک آشنا از اثربخشی نقش کاندیداها درباره بهبود وضعیت شهر صحبت می‌کنم و این گونه در هر ستادی دقایقی می‌نشینم و می‌شنوم؛ چرا که تنها آشنا بودن با طرفدارها ملاک انتخاب نیست؛ بلکه این شناخت از توانایی، مهارت و قابلیت‌های کاندیدا است که در نهایت فرد را به جمع‌بندی نهایی و درست می‌رساند.

همچون من، عده‌ای انفرادی یا با هم جمع شده و از این ستاد به آن ستاد می‌روند و حرف همه را می‌شنوند تا در نهایت بتوانند تصمیم درستی بگیرند و فرد اصلح را راهی کرسی نمایندگی مجلس خود کنند. یکی از همین افراد، خانم امیری است، در چندین دوره انتخابات مشارکت داشته است و می‌گوید: امسال نیز در این دوره که در روز جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود نیز شرکت می‌کنم.

دلیل این مشارکت را اهمیت نقش خود به‌عنوان یک رای‌دهنده در تعیین سرنوشت کشورش می‌داند

دلیل این مشارکت را اهمیت نقش خود به‌عنوان یک رای‌دهنده در تعیین سرنوشت کشورش می‌داند و توضیح می‌دهد: ما سعی می‌کنیم تا بین خوب و خوب‌تر، کاندیدای خوب‌تر را انتخاب کنیم و باید کسی به‌عنوان اصلح به مجلس برود که از حقوق هموطنان و همشهریانش بتواند دفاع کند؛ پس چه بهتر که همه ما حضور پرشوری داشته باشیم و به دشمنانمان نیز بفهمانیم که ما هیچ وقت صحنه را خالی نمی‌کنیم، همیشه پشت رهبری و کسانی که انتخاب کرده‌ایم، هستیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس را مردم انتخاب می‌کنند، می‌گوید: پس باید پشتشان باشیم و از آنها مطالبه‌گری کنیم و بخواهیم که برای آبادانی شهر و کشورشان زحمت بکشند.

این شهروند زیرابی با بیان اینکه انتظارم از نماینده مجلس این است که تنها برای شخص یا اشخاص خاصی کار نکنند، بلکه برای عموم ملت بویژه قشر مستضعف و ضعیف جامعه اثرگذار باشند، می‌افزاید: برای معیشت و بویژه اشتغال جوانان کاری کنند، جوانان ما بخاطر بیکاری سرگردان هستند و متأسفانه این مساله موجب تزلزل ایمانشان شده و باید به آنها فرصت دهند؛ از همه نمایندگان نه فقط نماینده‌ای که در این شهر انتخاب می‌شود بلکه از تمام نمایندگان کشور می‌خواهم که به داد جوانان برسند تا به سمت انحرافات نروند و در مسیر درست قرار بگیرند و البته ما نیز باید جوانانمان را یاری کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی برخی از خانواده‌ها که گاه حتی توان تأمین ضروریات زندگی خود را ندارند، می‌گوید: امیدوارم که نمایندگانی که این دوره وارد مجلس می‌شوند، به درد جامعه، ملت و جوانان ما برسند و مشکلاتمان حل شود.

می‌خواهم در انتخابات شرکت کنم چون حق مسلم ما است و باید رأی بدهیم، باید در صحنه باشیم

مهدی مرادی کارگر معدن زغال سنگ است و در نزدیکی ستاد یکی از کاندیداها نشسته است، تصمیمش را گرفته که به چه کسی رأی دهد؛ به همان کسی که در دور اول رأی داده، این بار نیز به او رأی می‌دهد و رأی دادن را حق خود می‌داند و می‌گوید: می‌خواهم در انتخابات شرکت کنم چون حق مسلم ما است و باید رأی بدهیم، باید در صحنه باشیم و در انتخابات شرکت کنیم و وظیفه ما است که رأی بدهیم. درباره انتظارش از نماینده مجلس می‌گوید: من کارگر معدن زغال سنگ هستم و اولین انتظارم این است که قانونی برای حمایت و معیشت ما کارگران باشد، حقوق ما برای یک رفاه حداقلی بسیار کم است و با این شرایط اقتصادی، پیشبرد زندگی برایمان سخت شده و حقوقمان کفاف زندگی را نمی‌دهد.

این شهروند سوادکوهی حرف‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: من در تونل کار می‌کنم و ماهی ده میلیون حقوق می‌گیرم اما باید چهار میلیون اجاره بدهم و امیدوارم برای مسکن ما کاری بشود.

حجت الاسلام حسن اسدی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سوادکوه نیز در گفت وگو با خبرنگار با تأکید بر مشارکت حداکثری و با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه مشارکت ضعیف موجب مجلس ضعیف است، می‌افزاید: نماینده‌ای که پشتوانه مردمی نداشته باشد، نمی‌تواند قانون قوی وضع کند.

روزهای هیجانی و پرشور انتخابات در مازندران

انتخابات پایه تحول و راه حل مشکلات کشور است

اسدی با اشاره به سخنان امامین انقلاب، انتخابات را پایه تحول و راه حل مشکلات کشور و عامل جلوگیری از دیکتاتوری و هرج و مرج برمی‌شمارد و می‌افزاید: دلسرد کردن مردم از انتخابات به ضرر مردم است و کاندیداها نیز در نظر داشته باشند که نباید کارها و اقدامات انجام شده در طی این سال‌ها را ندید گرفت و مردم را دلسرد کرد؛ البته مردم ما شایسته بهترین‌ها هستند و آنچه تا کنون انجام شده، کم است.

وی با اشاره به سخنان امامین انقلاب در رابطه با کاندیدای تراز انقلاب بر لزوم رعایت اخلاق اسلامی و انسانی در تبلیغات و عدم تخریب و توهین کاندیدای مقابل تأکید کرد و با بیان اینکه هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است، می‌گوید: اما هدف مقدس استفاده از هر وسیله‌ای را توجیه نمی‌کند و کاندیداها باید این امر را در نظر داشته باشند و رعایت این اصل یک معیار است؛ چراکه کاندیدایی که قرار است در مجلس اسلامی بنشیند اگر مقدمات اسلامی بودن را زیر سوال ببرد، چگونه می‌تواند برای اسلام کاری کند.

حجت الاسلام اسدی با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه همه در پیشگاه خداوند، ملت و نسل‌های آتی مسؤول هستیم، گفت: این انقلاب به برکت خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای سلامت و شهدای مدافع حرم به اینجا و به دست ما رسیده است و اکنون تنها وظیفه ما این است که فرد درست را به مجلس بفرستیم.

این مسؤول با بیان اینکه مردم تا کنون نشان دادند که پای کار انقلاب هستند و می‌دانند باید چه کنند، خاطرنشان کرد: دشمن برای نابودی این انقلاب بسیار تلاش کرد؛ هر کشوری اگر با این حجم از جنگ، تحریم و حاشیه‌ها روبرو می‌شد، از هم می‌پاشید اما مردم ما استقامت و این انقلاب را حفظ کردند.

به گزارش مهر، در دور اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مردم شهرستان سوادکوه مشارکت چهل درصدی داشته‌اند و برای دور دوم این انتخابات، در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه، در این شهرستان ۵۹ صندوق اخذ رأی آماده شده که به بیان غلامی، فرماندار این شهرستان این صندوق‌ها الکترونیک بوده و انتخابات در این شهرستان به‌صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا