شهرستان ها

جود و بخشش والاترین شاخصه شخصیتی امام جواد (ع)

همدان-مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به فضائل و ابعاد شخصیتی امام جواد (ع) گفت: حضرت امام محمد تقی (ع) فضائل بسیار ارزشمندی داشت که از شاخصترین آنها جود و بخشش آن حضرت بود.

حجت الاسلام روح الله رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت سالروز شهادت جواد ائمه (ع) اظهار کرد: حضرت امام محمد تقی (ع) ملقب به امام جواد فرزند ولی نعمت ما ایرانیان حضرت امام رضا (ع) است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه این امام همام در کودکی و در سن هشت سالگی پدر بزرگوار خود را از دست داد و پس از پدر بزرگوار خود به مقام امامت نائل شد افزود: رسیدن به این مقام رفیع خود نشان از عظمت وجود با برکت امام جواد (ع) است.

وی با اشاره به فضائل و ابعاد شخصیتی امام جواد تصریح کرد: حضرت امام محمد تقی فضائل بسیار ارزشمندی داشت که از شاخصترین آنها جود و بخشش آن حضرت بود که به همین دلیل به او لقب جواد داده شد.

رستمی با بیان اینکه مدت امامت حضرت امام جواد علیه السلام ۱۷ سال بیشتر طول نکشید و با نقشه معتصم و ام الفضل مضلومانه به شهادت رسید گفت: مدت ۱۷ سال امامت امام جواد (ع) بسیار پربرکت بود و با وجود خفقان ایجاد شده توسط خلفای عباسی خدمات ارزشمندی به لحاظ علمی و آموزشی و تربیتی و جذب پیرو به مکتب شیعه و انسجام جامعه پیروان اهل بیت در این مدت شکل گرفت.

وی اضافه کرد: ایشان در ۲۹ ذی القعده ۲۲۰ هجری قمری به شهادت رسید و در کنار مزار جد بزرگوارش امام موسی الکاظم آرام گرفت و بر همین اساس حرم مطهر این دو بزرگوار را کاظمین می‌نامند

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر افزود: تسلط کامل امام در این سنین به موضوعات معرفتی، دینی و علمی از معجزات الهی و عاملی برای ایمان آوردن افراد به آن حضرت بود.

وی در ادامه از برگزاری مراسم‌های مختلف شامل مجالس روضه و مرثیه در مساجد و هیئات مذهبی شهرستان در شب و روز شهادت امام جواد خبر داد و گفت: سخنرانی پیرامون شخصیت و فضائل امام جواد توسط روحانیون در مساجد از برنامه‌های سالروز شهادت امام جواد (ع) است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا