شهرستان ها

اقدامات خوبی برای بهبود وضعیت بازار در استان بوشهر انجام شده است

بوشهر- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای بهبود وضعیت بازار در استان بوشهر انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سه سال اخیر ۲ هزار و ۸۸۰ پروانه کسب در استان بوشهر برای فعالیت واحدهای صنفی اجرا شده و ۹۸ انتخابات برای اتحادیه برگزار شده است.

وی از تشکیل ۲۷۷ جلسه کمیسیون نظارت بر رفتارها و اتاق‌های اصناف خبر داد و بیان کرد: برای اولین بار در استان انجام پخش کالا تشکیل شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از تأمین مالی واحدهای صنعتی در استان خبر داد و افزود: از محل اعتبارات تبصره ۱۸ مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات تبصره ۱۶ مبلغ ۸۹ میلیارد ریال تأمین و پرداخت شد.

وی به فعالیت‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و ادامه داد: ۱۵۶ نشست تشکیل شده که هزار و ۳۲۰ پرونده مطرح و هزار و ۴۰۰ مصوبه داشتیم که ۸۰ درصد این مصوبات اجرایی شده است.

صدور ۷۴۹ جواز تأسیس

صفوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان به فعالیت‌های دولت مردمی و جهادی سیزدهم در رونق تولید و اشتغال پرداخت و اظهار داشت: از شهریورماه ۱۴۰۰ تاکنون ۷۴۹ جواز تأسیس در استان بوشهر صادر شده است.

وی، پیش‌بینی سرمایه‌گذاری در این واحدهای صنعتی را ۲۶ هزار و ۹۰۴ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: پیش‌بینی اشتغال در واحدهای صنعتی و تولیدی یاد شده ۱۶ هزار نفر است.

مدیرکل صمت استان بوشهر طرح‌های شاخص اجراشده در سه سال گذشته را مجتمع فولاد در گناوه دانست و بیان کرد: طرح‌های صنعتی ال. ان. جی در خارگ و محرک سازه دوار در جم از دیگر طرح‌های مهم در حال اجرا است.

صفوی، طرح‌های صنعتی در حال تکمیل را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ۳۷ طرح صنعتی استان بوشهر دارای ۲۰ تا ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی است که تا ۳ سال آینده تکمیل می‌شود.

بهره‌برداری ۱۴۳ واحد صنعتی

وی طرح‌های صنعتی ۴۰ تا ۵۹ درصد فیزیکی را ۲۶ واحد ذکر کرد و گفت: طرح‌های صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان بوشهر ۷۵ واحد است که بخش از آنها امسال و مابقی سال آینده تکمیل و افتتاح می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از بهره‌برداری ۱۴۳ واحد صنعتی در استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در راه‌اندازی این واحدهای تولیدی صنعتی ۹ هزار ۴۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

صفوی، اشتغال ایجاد شده در این واحدهای صنعتی را ۲ هزار و ۶۵۰ نفر اعلام و اضافه کرد: در مدت عمر دولت سیزدهم ۴۱ واحد با اشتغال ۳۳۵ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر احیا و به چرخه تولید بازگشت.

وی افتتاح طرح تولید کربنات کلسیم رسوبی، آهک هیدراته، واحد تولیدی محصولات و فرآورده‌های آرایشی و فرآوری آهک و تولید فندک را از شاخص‌ترین طرح‌ها دانست.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا