شهرستان ها

داشتن رهبری واحد وحضور فراگیر مردم از ویژگی های انقلاب اسلامی است

بوشهر- فرماندار شهرستان دشتستان گفت: داشتن یک رهبری واحد و وحدت بخش و حضور فراگیر مردم در همه عرصه ها از ویژگی های انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی ظهر سه شنبه در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزده خرداد که با حضور فرماندهان بسیج، مسئولان، بسیجیان و مردم ولایت مدار شهر و بخش شبانکاره در حسینیه حضرت ولی عصر (عج) مصلای جمعه این شهر برگزار شد، ضمن عرض تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، قیام خونین پانزده خرداد ۴۲ و شهادت شهدای خدمت اظهار کرد: انقلاب اسلامی پدیده بی نظیر قرن بیستم و سده‌های اخیر اسلام است.

وی افزود: ویژگی خاص انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با انقلاب‌های بزرگ دیگر جهان مثل فرانسه، چین و روسیه، … و انقلاب مشروطه ایران و راز ماندگاری و عدم انحراف آن پس از سال‌ها بواسطه داشتن رهبری بزرگ امام خمینی (ره) و پایه گذاری آن بر مبنای آموزش‌های الهی اسلام است.

فرماندار شهرستان دشتستان منحصر به فرد بودن انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر انقلاب‌ها را داشتن رهبری دینی دانست و اظهار داشت: از لحاظ رهبری انقلاب اسلامی ایران منحصر به فرد است، زیرا در انقلاب فرانسه رهبری واحد و قاطعی نبود و در پیشاپیش انقلاب روسیه نیز یک رهبر حزبی قرار داشت که نمی‌توانست ادعای رهبری تام و قاطع بر قاطبه مردم را بنماید اما در پیشاپیش انقلاب اسلامی و مردم انقلابی ایران، رهبری قرار داشت که از پایگاه یک مرجع تقلید مردمی و اسلامی سخن می‌گفت و با آحاد مردم رابطه دینی و سیاسی داشت.

وی گفت: بر خلاف سایر انقلاب‌ها، انقلاب ایران مجدداً ایده تلفیق دین و دولت را رسمیت بخشید که امروز در قالب جمهوری اسلامی نمود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تمام انقلاب‌های دیگر می‌خواستند یک نظام انسانی را در زمین استقرار دهند، یعنی نظام سیاسی «روسو» را یا نظام «مارکس و لنین» را، در صورتی که انقلاب اسلامی می‌خواهد نظام الله را در زمین مستقر کند.

بنافی در ادامه با اشاره به راهبری اسلام اصیل در منش و مکتب امام خمینی (ره) و به چالش کشیدن نظام سلطه بیان داشت: امام خمینی (ره) توانست با راهبردهای عملی و با راهبری اسلام اصیل، و تغییر نگرش نسبت به انسان و جامعه، هم در بعد نظری و هم در بعد عملی، نظام سلطه را با چالش‌های اساسی روبرو کند.

وی گفت: راهبردهای اساسی ایشان احیای اسلام به عنوان مکتب جامع و جهانی (احیای اسلام سیاسی)، نفی نظام غرب محور، مبارزه با اندیشه جدایی دین از سیاست، مبارزه با نظام سلطه جهانی، مبارزه با صهیونیزم جهانی با ابداع روز قدس، تأکید بر وحدت اسلامی بوده است.

فرماندار شهرستان دشتستان حضور فراگیر مردم را ویژگی دیگری از ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: آرمان انقلاب اسلامی اصالت دارد و به فرهنگ کشور پیوند خورده است و یک وحدت آرمانی وجود دارد که در پیشبرد انقلاب خیلی راهگشا است.

وی گفت: از لحاظ رهبری نیز یک رهبری واحد و وحدت بخش حضور دارد و مردم نیز در انقلاب اسلامی حضور فراگیر دارند لذا قدرت نیروی اجتماعی انقلاب ایران خیلی بالاست.

در همه مراحل بعدی نیز، انقلاب اسلامی از مردم نظر خواسته و طبق آرا مردم نظام سیاسی شکل گرفته است و امام خمینی (ره) توانست با اتکال به خداوند متعال و نیروی مردم انقلاب اسلامی را در برابر ۲ هزار و ۵۰۰ سال پادشاهی به پیروزی برساند.

بنافی در پایان با اشاره به اینکه از ویژگی‌های مکتب امام خمینی (ره) این بود که شهدای بسیاری در انقلاب اسلامی با مکتب امام خمینی (ره) تربیت شدند و با خونشان باعث استحکام و پایداری این انقلاب شدند افزود: مکتب امام راحل مکتب توحیدی و مکتب هیهات منا الذله و مکتب مقاومت و استکبار ستیزی روحیه شهادت طلبی و اخلاص و بصیرت و صداقت است.

وی گفت: امام (ره) کارهای بزرگی انجام داده‌اند که تاکنون برکات آن را شاهد هستیم که یکی از کارهای امام تربیت انسان‌های برجسته و شهدایی چون بهشتی، رجایی، باهنر، مطهری، شهید سلیمانی و شهید جمهور آیت‌الله رئیسی بود که با خونشان باعث استحکام و پایداری این انقلاب شده‌اند.

مداحی و سینه زنی در زمره بخش‌های دیگر این مراسم بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا