شهرستان ها

بارش‌های رگباری در نیمه شمالی آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود

تبریز- رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در دو روز آینده بارش‌های رگباری در نیمه شمالی استان ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، این وضعیت به ویژه بعد از ظهر و اوایل شب در منطقه ارسباران شدت بیشتری خواهد داشت.

وی اظهار کرد: بر این اساس، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و بارش تگرگ در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از روز سه شنبه تا پنجشنبه جوی به نسبت پایدار در استان حاکم می‌شود، گفت: با توجه به افزایش سرعت باد در روز سه شنبه، احتمال نفوذ یا خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای در این روز، سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه برای محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و سقف گلخانه‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان ضروری است.

وی یادآور شد: از لحاظ شرایط دمایی نیز در روزهای آینده، دما به طور نسبی روزانه یک تا ۲ درجه سانتی گراد در استان افزایش می‌یابد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، میانه با دمای ۳۶ درجه و چاراویماق با دمای ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان بودند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا