شهرستان ها

ماماهای نمونه دانشگاه علوم پزشکی گناباد تقدیر شدند

گناباد- در گرامیداشت روز جهانی ماما، از ماماهای نمونه دانشگاه علوم پزشکی گناباد در حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد شامگاه دوشنبه در مراسم تقدیر از ماماهای نمونه که در تالار شهید دکتر چمران این دانشگاه برگزار شد با تبریک روز ماما و قدردانی از فعالیت‌های آنها در راستای ارتقای سلامت مادران اظهار کرد: ماماها با انجام مراقبت‌های مادران از قبل از بارداری تا پس از زایمان نقش مهمی در تحویل یک نوزاد و مادر سالم به جامعه دارند.

مرتضی خاکسار با اشاره به نقش مراقبت‌های ماماها در کاهش شاخص مرگ مادری و نوزادی به بیان ارزش و منزلت معنوی رسالت خطیر ماماها بر اساس تعالیم دینی پرداخت.

ماماها با مراقبت و ارائه خدمات موجب آرامش خاطر مادران می‌شوند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در این مراسم با تبریک روز جهانی ماما از تلاش‌ها و زحمات ماماها در حوزه‌های بهداشتی و درمانی قدردانی کرد و گفت: ماماهای شاغل در خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و تیم سلامت باهدف حفظ و ارتقای شاخص‌های سلامت مادران فعالیت‌های آموزشی و مراقبت‌های لازم را از قبل از دوران بارداری تا هنگام زایمان برای آنها انجام می‌دهند.

جواد صادقی نسب با تاکید بر اینکه ماماها با مراقبت و ارائه خدمات موجب آرامش خاطر مادران می‌شوند از فعالیت‌های مرکز نفس در شهرستان‌های گناباد و بجستان تشکر کرد و افزود: مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) تلاش می‌کند تا از مادرانی که به هر دلیلی تصمیم به سقط دارند با کمک و مشاوره حمایت و آنها را از این امر منصرف کند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدیه از ناهید یزدان پرست ماما مرکز خدمات جامع سلامت شهید قنبر آقایی شهرستان بجستان و مهری سلیمانی و شهربانو دیده‌بان ماماهای بیمارستان علامه بهلول گنابادی به عنوان ماماهای نمونه کشوری در معاونت‌های بهداشت و درمان تقدیر شد.

همچنین در این مراسم از ثمانه غلامزاده ماما مرکز خدمات جامع سلامت بیمرغ، زهرا علی اکبرزاده ماما مرکز خدمات جامع سلامت شهید قنبر آقایی بجستان، ندا غلامی ماما بیمارستان علامه بهلول گنابادی و میترا نخعی ماما بیمارستان آیت الله مدنی بجستان به عنوان ماماهای نمونه دانشگاهی در حوزه‌های بهداشت و درمان تجلیل شد.

فریبا عسکری عضو هیأت علمی گروه مامایی به عنوان نمونه معاونت آموزشی و سمیه عجمی ماما مرکز بهداشتی، درمانی و آموزشی زنده‌یاد علیزاده به عنوان مامای نمونه دانشگاهی و فعال در حوزه جوانی جمعیت نیز در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است؛ اجرای برنامه زورخانه‌ای «مرشد مهدی ارغوانی»، پخش کلیپ و اجرای طنز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا