شهرستان ها

هویت‌سازی برای آینده دانش‌آموزان در دستور آموزش و پرورش است

ارومیه-مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری عصر سه شنبه در همایش فرهنگیان ایثارگر استان افزود: هویت‌سازی یکی از موضوعات مهم آموزش و پرورش برای آینده دانش آموزان است، علمی که نشأت گرفته از اعتقادات اسلامی و دینی باشد موجب نجات بشریت و برعکس آن موجب هلاکت بشریت است.

وی اظهار کرد: کار در آموزش و پرورش و شغل معلمی در نوع خود یک ایثار است، معلمان ایثارگر، جانباز و آزاده ارزش مضاعفی در نظام تعلیم و تربیت دارند.

مطهری افزود: دانش‌آموزان وقتی از نظام آموزشی کشور فارغ می‌شوند باید ضمن آموختن علم و دانش و افزایش اطلاعات، توانمندی و مهارت‌های لازم برای زندگی به‌عنوان یک شهروند و قدرت تعقل و تصمیم‌گیری را داشته و عامل بر دانسته‌های خود باشند؛ این ٣ مهم از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش در قبال دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: آموزش و پرورش تربیت‌دهنده و تربیت‌کننده نیروی انسانی است، این جایگاه وابسته به نیروی انسانی خلاق، متعهد، متبحر و دارای شایستگی‌های اجتماعی است.

مطهری ادامه داد: بالندگی آموزش و پرورش در نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است، حفظ پویایی این نعمت بزرگ باید مورد هدف باشد؛ پاسداشت جایگاه معلم در جامعه، رسانه‌ها، در بین مسئولان و آحاد جامعه یک لازمه عمومی بوده و باید این مهم را از عمق وجود باور کرده و مجاهدان و ایثارگران این عرصه را به صورت مضاعف پاس بداریم.

وی تصریح کرد: تحقق حفظ این جایگاه دو پیامد و حسن بسیار مهم دارد، رغبت برای تلاش و ایثارگری بیشتر و رقابت برای انتخاب شغل معلمی افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه بهترین‌های جامعه معلم خواهند شد.

مطهری عنوان کرد: هویت‌سازی یکی از موضوعات مهم آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است، علمی که نشأت گرفته از اعتقادات اسلامی و دینی باشد موجب نجات بشریت و برعکس آن موجب هلاکت بشریت است، نظام تعلیم و تربیت این موضوع را به خوبی هویت‌سازی می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: صدور دیپلم افتخار ایثار و شهادت برای فرهنگیان ایثارگر و فرزندان شهدا، اجرا طرح راهبری آموزشی، افزایش ٢٠٥ درصدی اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور، ٤٣٢ مورد دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، ٢٣١ مورد تجلیل از ایثارگران، برگزاری یادواره شهدا در همه مناطق و شهرستان‌ها و پیگیری تبدیل وضعیت و استخدام ایثارگران طبق سهمیه اعلامی از سوی وزارتخانه از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مجموعه اداره شاهد در طی سال گذشته بوده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا