شهرستان ها

استان ایلام رتبه سوم کشور در احیای واحدهای راکد را کسب کرد

ایلام -استاندار ایلام گفت: استان ایلام رتبه سوم کشور در احیای واحدهای راکد را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز یکشنبه در نشست احیای واحدهای راکد استان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدا و شهید خدمت آیت‌الله رئیسی رییس‌جمهور و دیگر شهدای خدمت، اظهار داشت: شهید رئیسی در زمان حیات منشأ خدمات فراوانی بود و پس از شهادت هم موجب اتحاد، انسجام و هم‌دلی بین مردم کشور شد.

بهرام‌نیا با تاکید بر این‌که شاخص دولت سیزدهم، مسأله‌محور بودن و رفع موانع واحدهای تولیدی در کم‌ترین زمان ممکن بوده است، گفت: راه شهیدجمهور ادامه دارد و امروز کارها و برنامه‌ها باید نسبت به زمان حیات شهیدجمهور، با شتاب بیشتری دنبال شود و برنامه‌ها و طرح‌ها قوی‌تر ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل، یادآورشد: امام خمینی (ره) فرمودند «کاری که برای خداست، نه برای افراد، نه برای اشخاص، نه برای شخصیت‌ها، این کار رکود نمی‌کند با رفتن افراد و با رفتن شخصیت‌ها. کشوری از رفتن شخصیت‌های خود تزلزل پیدا می‌کند که ملت او و افراد آن ملت دل به شخص بسته باشند، دل به اشخاص بسته باشند. اما کشوری که دل او به خدا پیوسته است و برای خدا قیام کرده است و از اول، «نه شرقی و نه غربی و جمهوری اسلامی» را ندا داده است و با بانگ «الله اکبر»، صغیر و کبیر و زن و مردش در صحنه حاضر شده‌اند و این نهضت را و این انقلاب را به‌پا کرده‌اند، همین ملت هستند؛ برای این‌که خدا هست. رجایی و دیگران اگر نیستند، خدا هست».

استاندار ایلام با اشاره به سخنان شهید مطهری در خصوص شهادت اظهار داشت: شهید مطهری عنوان کردند «شهادت تزریق خون است به پیکر اجتماع، این شهدا هستند که به پیکر اجتماع و در رگ‌های اجتماع، خاصه اجتماعاتی که دچار کم‌خونی هستند خون جدید وارد می‌کنند».

نماینده عالی دولت در استان ایلام با بیان این‌که فعال کردن واحدهای نیمه‌تعطیل و تعطیل و بهره‌وری از دغدغه‌های رییس‌جمهور شهید بود، گفت: با تلاش بانک‌ها و دستگاه‌های اقتصادی، ایلام رتبه سوم کشور در احیای واحدهای راکد را کسب کرد.

بهرام‌نیا ادامه داد: حسب ارزیابی انجام شده در کشور در راستای احیا و بهره‌وری واحدهای تولیدی در تملک بانک‌ها، استانداری‌های قم، بوشهر و ایلام در سال ۱۴۰۲ بهترین عملکرد را داشته‌اند.

وی افزود: طی سال گذشته از مجموع ۳۴ واحد، ۲۸ واحد تولیدی که توسط بانک‌ها تملک شده بودند با روش‌های مختلف تعیین تکلیف شدند و دوباره به صاحب اصلی و یا با واگذاری به افراد دارای اهلیت، به چرخه تولید بازگشتند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر فعال‌سازی کشتارگاه آبدانان، گفت: دولت سیزدهم دولتی مسئله‌محور است و مدیران باید در این راستا اهتمام داشته باشند که با فعال شدن همه کشتارگاه‌های استان، باید فضای رقابتی ایجاد شود.

استاندار ایلام به معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ماموریت داد ظرف ۶ هفته (هر هفته دو شهرستان) از کل واحدهای راکد در شهرستان‌های استان که قابلیت احیا و یا ارتقا ظرفیت دارند بازدید کنند و پس از تجمیع گزارش، براساس اولویت‌بندی برای این واحدها، تامین اعتبار شود.

وی با بیان این‌که تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و راکد بر طرح‌های جدید اولویت دارد، گفت: از مجموع ۴۰۰ واحد راکد در دولت قبل، تاکنون ۲۳۲ واحد راکد در استان احیا شده‌اند.

استاندار ایلام با قدردانی از پای‌کار بودن بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوطه، ابراز کرد: واحدهای نیمه‌تعطیل و تعطیلی که با سفره مردم ارتباط مستقیم دارند در اولویت احیا و فعال کردن قرار گیرند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی جهاد کشاورزی استان، صنعت، معدن و تجارت استان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، کار، رفاه و تامین اجتماعی گزارشی از واحدهای قابل احیای استان که هم‌اکنون راکد و نیمه راکد هستند ارائه کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا