شهرستان ها

امام (ره) کاملترین نظام را با محوریت جمهوری اسلامی ایجاد کرد

اردبیل- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امام راحل کاملترین و مترقی ترین نظام را در دنیا با محوریت جمهوری اسلامی بنیان نهاد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اکبر اسدعلیزاده صبح دوشنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی یکی از کاملترین نظام ها را نظام جمهور اسلامی بر شمردند.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «در این نظام حاکمیت مطلق از آن خداوند است و کسی حق حاکمیت و زورگویی برمردم را ندارد» اشاره و خاطرنشان کرد: این در حالی است که در حکومت پادشاهی تمامی دستورات قائم به شخص است و هرچه شخص تصمیم بگیرد همان است و هر اتفاقی هم که بیفتد این شخص پادشاه پاسخگو نیست به عبارت دیگر این نوع از حکومت نماد کاملی از دیکتاتوری محسوب می شود.

مدرس دانشگاه و حوزه علمیه قم افزود: درقرآن کریم در ۱۳ آیه مبارکه حکومت پادشاهی را نقض کرده و این نوع از حکومت ها را نمونه بارزی از زورگویی و دیکتاری و فساد می داند.

اسدعلیزاده اضافه کرد: این نوع از حکومت ها عمدتاً بسترهای لازم برای فساد در جامعه را مهیا می کنند زیرا اساساً به دنبال اجرای فرامین اسلام و قرآن نیستند اما در مقابل نظامی که امام راحل بنیان نهاد برمبنای دستورات دینی و نص صریح قرآن بود که امروز به عنوان کاملترین و مترقی ترین نظام در دنیا از آن یاد می شود.

در ادامه این مراسم رییس جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی که توسط رهبر کبیر انقلاب بنیانگذاری شد، دست بیگانگان را از کشور کوتاه کرد

نوبخت اژدری افزود: قیام مردمی ۱۵ خرداد ۴۲ که به دنبال دستگیری حضرت امام صورت گرفت، با گسترش فرهنگ عاشورایی، سرانجام پس از ۱۵ سال منجر به سقوط رژیم سلطنتی و قطع وابستگی کشور وتشکیل نظام جمهوری اسلامی شد.

وی بیان کرد: واقعیت این است که محتوای سخنان امام درآن روز نه تنها دفاع از اسلام و روحانیت بود، بلکه خط مشی مبارزه و شعارهای محوری انقلاب اسلامی را برای مردم روشن و مشخص نمود.

اژدری گفت: حمایت ازمردم و منافع آنان با توجه به ایمان مردم به صداقت معظم له آنچنان بود که سبب تقویت روحیه وایجاد اعتماد بنفس درآنان درمقابله با رژیم خودکامه و حامیانش شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا