شهرستان ها

امام خمینی (ره) اسلام را از مهجوریت نجات داد

ارومیه- دبیر مجمع جوانان انقلابی ارومیه گفت: امام خمینی رحمه الله عجوبه تاریخ بود که توانست اسلام را از نو برای دنیا ترجمه و تفسیر کند و از مهجوریت نجات دهد.

حجت الاسلام مهدی رستم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شخصیت امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی رحمه الله عجوبه تاریخ بود که توانست اسلام را از نو برای دنیا ترجمه و تفسیر کند و اسلام را از پستوها و کنج حجره‌ها بیرون کشید و به جامعه و اجتماع معرفی و عرضه کرد و به دنیا فهماند درمان همه دردهای بشر در همین اسلام اجتماعی نهفته است.

وی اضافه کرد: در عصری که بلوک شرق و غرب با هم در حذف کامل دین متحد شده بودند و در بوق و کَرنا کرده بودند که دین افیون توده هاست و بجز در مدیریت مسجد کارایی دیگری ندارد، امام امت با بر افراشتن پرچم اسلام ناب محمدی تمام تلاش ۳۰۰ ساله غرب و شرق را در زدودن معنویت دین از جامعه، به باد داد و توانست با پرچم اسلام ملت‌های زیر یوغ ستم را بیدار کرده و به جان نظام سرمایه داری و کمونیستی و لیبرالیستی بیندازد.

دبیر مجمع جوانان انقلابی ارومیه خاطرنشان کرد: آنچه که امروز بلای جان نظام سرمایه‌داری شده و آن را با یک بحران عظیم مواجه کرده است تفکر اسلام ناب علوی است که امام خمینی آن را از قرآن و حدیث در آورده و به دنیا عرضه کرد.

وی افزود: در عصری که همه دولت‌های اسلامی برده و مستعمره غرب و شرق شده بودند امام خمینی رضوان الله علیه توانست اسلام را از مهجوریت خارج کند و توانست به ملت‌های مسلمان دنیا بفهماند که تنها راه نجات ملت‌ها روی آوردن به قرآن و عترت و تبعیت از سنت ائمه علیهم السلام است.

حجت الاسلام رستم زاده گفت: مراجعه به وصیت نامه الهی و سیاسی امام امت و منشور روحانیت به عنوان دو گوهر پربها و یادگار بی بدیل امام امت می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کند. امام در آن دو اثر خود از خطر جریان کثیف حجتیه، جریان تهجر، اسلام‌های غیر محمدی و دست ساز غرب و شرق، افراد منفعت طلب و دلال‌های به اسم دین و راهزنان عقیده و مذهب و تجارهای سیاسی پرده بر می‌دارد و آن‌ها را برای نسل‌های بعدی معرفی می‌کند و قبل از ایشان کمتر شخصیت اول جهان اسلام توانسته بود این‌گونه صریح و شفاف با مردم خصوصاً جوانان صحبت کند.

وی ادامه داد: اندیشه امام راحل بود که توانست تفکر انقلاب اسلامی را به قاره‌های آفریقا، آمریکای لاتین، آسیا و تا قلب اروپا و مدیترانه ببرد و ملت‌ها را بیدار کند و چه کسی باور می‌کرد روزی نام فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا طنین انداز شود و لرزه به جان نظام لیبرال دموکراسی بیندازد که امام از روز اول قیام مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام معرفی کرد، چه کسی باور می‌کرد یمن که یکی از فقیرترین کشورهای جهان بود بتواند آمریکا و اروپا را با آن همه همینه اش به زانو دربیاورد و تسلیم خود بکند، همه این‌ها در اثر تعالیم اسلام ناب محمدی است که امام امت به دنیا عرضه کرد.

دبیر مجمع جوانان انقلابی ارومیه عنوان کرد: غربی که روزی دم از آزادی و تمدن می‌زد و با شعارهای فریبنده و تو خالی دنیا را به استعمار کشیده بود بعد از اینکه اسلام ناب توانست ملت‌های اسلامی و حتی غیر اسلامی را بیدار کند و به اروپا و غرب نیز برسد، دیدیم که تمدن پوشالی و دروغین غرب در برابر گفتمان اسلام دو راه بیشتر نداشت یا دست به ترور و قتل و غارت و کشتار زد و یا به آتش زدن قرآن و مسخره کردن مقدسات اسلامی روی آورد و این بود آن منطق و تمدن غربی که ادعا می‌کرد دین افیون ملت هاست و دیدیم که در برابر تعالیم اسلام چقدر ذلیل و حقیر شدند.

وی افزود: در مکتب امام ترس از قدرت‌ها و جریان‌های مادی و دنیوی جایی نداشت و امام به دنیا فهماند که همه قدرت‌های دنیوی، اگر ملت‌ها به خدای زوال ناپذیر اتکا و اتکال کنند، شکست خورده و مغلوب خواهند شد و ما این را در فروپاشی کامل نظام کمونیستی شوروی دیدیم و در بحران تفکر سرمایه داری هم می‌بینیم، در مکتب امام نه ترسیدن بود و نه ترساندن و با تفکر اسلام ناب هیچ امتی از دنیای خود ترسی ندارد و امام فهماند که اگر افرادی دین ما را تهدید کنند همه دنیای‌شان را تهدید خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: امام خمینی رحمه الله از ملت‌هایی که ترس همه وجودشان را گرفته بود و مستعمره دول غربی و شرقی شده بودند و تمام قدرت و ظرفیت‌هایشان در خدمت استعمار بود، توانست انسان‌های نترس و شجاعی تربیت کند که با تمام وجود در برابر جهان‌خواران بایستند و مقاومت کنند که شروع آن با مقاومت جوانان انقلابی ایران در برابر شرق و غرب بود و ما امروز شاهدیم که بعد از کشورهای اسلامی، خود جوانان غربی هم بلای جان نظام سرمایه داری شده‌اند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا