شهرستان ها

اجرای طرح «آبخیز تا جالیز» توسط سپاه و جهاد کشاورزی در لرستان

خرم‌آباد – طرح «آبخیز تا جالیز» توسط سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و سازمان جهاد کشاورزی در لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه «آبخیز تا جالیز» طرح قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، مسئول بسیج سازندگی لرستان، معاونت برنامه‌ریزی سازمان برنامه‌وبودجه استان و… برگزار شد.

همکاری سپاه و جهاد کشاورزی برای اجرای طرح

سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این جلسه در خصوص انعقاد و اهداف قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با استفاده از این قرارداد توضیحاتی ارائه داد و با اشاره به همکاری و تعامل بسیج با سازمان جهاد کشاورزی، اظهار داشت: جهاد و سپاه همواره چه در زمان جنگ و چه در زمان کنونی و حوزهٔ تولید دوشادوش هم پای‌کار هستند.

وی بیان کرد: باتوجه‌به روحیه جهادی نیروهای سپاه و بسیج و همراهی همیشگی آن‌ها امیدواریم بتوانیم با مشارکت با سپاه و بسیج در راستای تحقق شعار سال اقدامات خوبی انجام دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اجرای کانال‌های آب‌بر که توسط سپاه انجام شده و ایستگاه پمپاژ «کلین» که توسط بسیج در حال انجام است، تصریح کرد: این پروژه‌ها از پیشرفت خوب و قابل‌توجهی برخوردارند، ضمن این‌که جهاد کشاورزی بر نظارت خود بر پروژه‌ها راسخ بوده و جدیت عمل دارد، سپاه نیز با همکاری به‌تمام‌معنا و اجرای پروژه‌ها به نحو احسن اعلام آمادگی کرده است.

لزوم پیگیری ویژه موانع و مشکلات

سردار نعمت‌الله باقری، فرمانده سپاه حصرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در این جلسه در خصوص قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: باتوجه‌به محرومیت استان و پروژه‌های نیمه تمامی که در سطح استان وجود دارند، رفع این محرومیت با اجرای قرارداد منعقد شده امکان‌پذیر است.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین نیازهای استان تعامل بوده و با تأمین مالی این قرارگاه می‌شود این موانع و مشکلات را برطرف کرد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، گفت: باید فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحهٔ کار قرار دهیم و در راستای افزایش تولید تلاش کنیم.

سردار باقری با تأکید بر پیگیری ویژه موانع و مشکلات، افزود: سپاه از تمام ظرفیت خود در حوزهٔ کشاورزی استفاده خواهد کرد چرا که حوزه کشاورزی رابطه مستقیمی با مردم دارد و جهش تولید نیز در گرو همکاری و هماهنگی کشاورزان است، لذا فراهم‌کردن بستر و تسهیل در بخش تولید در حوزه کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید با سرعت بیشتری نسبت به این موضوع اقدام شود.

وی افزود: سپاه از تمام ظرفیت خود برای رفع موانع و مشکلات زیرساخت‌های بخش کشاورزی استفاده خواهد کرد و در تمام مسائل هماهنگ و همراه جهاد کشاورزی است.

کارهای اجرایی متوقف نخواهد شد

سرهنگ احسان جهان‌بخش مسئول بسیج سازندگی لرستان نیز در این جلسه توضیحاتی در خصوص اجرای پروژه‌ها ارائه داد و اظهار داشت: تعامل خوبی بین جهاد کشاورزی و بسیج در پیشبرد اهداف وجود دارد و سازمان جهاد همچون بسیج به‌صورت جهادی پای‌کار است تا کارهای اجرایی را پیش ببرد.

وی تأکید کرد: فعالیت کارهای اجرایی متوقف نخواهد شد و ادامه کار انجام می‌گیرد و پروژه‌هایی را اجرا خواهیم کرد که سازمان در اولویت کاری خود داشته باشد و به ما ابلاغ کند.

شاه‌آبادی معاونت برنامه‌ریزی سازمان برنامه‌وبودجه لرستان نیز ضمن این‌که در خصوص تهاتر املاک استان با سپاه توضیحاتی ارائه کرد در خصوص تخصیص و اعتبارات، اظهار داشت: با عنایت به این‌که بخش اعظمی از محل تأمین اعتبار، استانی هستند، امیدواریم بتوان از محل فروش املاک با هماهنگی استاندار بخشی از اعتبارات را تأمین کند.

رحیم الوند فر، مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: اقدامات ما تماماً در راستای افزایش بهره‌وری و افزایش راندمان است.

وی با اشاره به پروژه‌های جدیدی که در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به سپاه معرفی شدند نیز اشاره کرد و گفت: برای رفع محرومیت استان پروژه‌ها در سطح استان فراگیر هستند و برای تمام شهرستان‌ها پروژه تعریف شده که امیدواریم این پروژه‌ها به بهترین شکل انجام شوند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا