شهرستان ها

افزایش مگس میوه مدیترانه ای درباغات گچساران وباشت/ضرورت نصب تله

یاسوج- مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت آفت مگس میوه مدیترانه ای و انبه در باغات گچساران و باشت، افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین لایقی زاده ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: باغداران شهرستان‌های گچساران و باشت برای مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای و انبه در اسرع وقت اقدام کنند.

وی بیان داشت: توسط کارشناسان ناظر جهاد کشاورزی، عملیات پیش آگاهی و نصب تله برای رصد و پایش آفت مگس میوه مدیترانه ای و انبه انجام شد و مشاهدات حاکی از وجود جمعیت بالای این آفت در باغات است.

لایقی زاده تصریح کرد: باغداران با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی به مبارزه با این آفت از طریق نصب تله یا طعمه مسموم اقدام کنند.

وی افزود: کاهش جمعیت آین آفت از طریق نصب تله یا طعمه مسموم میسر می‌شود و در صورت کنترل نکردن به موقع این آفت، خسارت‌های زیادی به باغ‌های منطقه وارد می‌شود.

لایقی اظهار داشت: مگس مدیترانه ای یکی از مهمترین آفات برای درختان میوه محسوب می‌شود و به‌دلایل مختلفی مانند، پراکندگی وسیع در سراسر جهان، تحمل بالا در شرایط جوی مختلف و قدرت حمله به بسیاری از گیاهان، باید در اسرع وقت کنترل شود.

وی افزود: لاروهای این مگس از میوه‌های نیمه‌گرمسیری، گرمسیری، میوه‌های برگریز و سبزیجات تغذیه می‌کنند و این حشره یکی از اصلی‌ترین آفات برای مرکبات محسوب می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا