شهرستان ها

ایران جز ۶ کشور دارای توانمندی ساخت تجهیزات شبکه اینترنت است

قم- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را جز ۶ کشور توانمند در حوزه ساخت و به روز رسانی تجهیزات شبکه اینترنت برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه فیبرنوری استان قم که با حضور رئیس جمهور در پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد گفت: استان قم بعد از گلستان، دومین استانی است که تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لایه‌های مختلف شبکه‌ها در حال به روز رسانی است و بخش بسیاری از توسعه شبکه، در داخل کشور ساخته می‌شود و ایران جز ۶ کشوری است که این توانمندی را دارد.

وی بیان کرد: اجرای پروژه فیبرنوری برای ۵۰۰ شهر کشور شروع شده و این پروژه در ۱۵۰ شهر به اتمام رسیده و مابقی نیز در حال اجرا است.

زارع پور گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه باید سالی ۴ میلیون نفر تحت پوشش فیبر نوری داشته باشیم در حالی که این آمار نیم میلیون نفر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز ۷ و نیم میلیون نفر در کشور تحت پوشش فیبر نوری هستند و تلاش می‌شود این میزان تا پایان سال به ۱۴ میلیون نفر برسد.

زارع پور بیان کرد: کسب و کارهای شهرهای تحت پوشش فیبرنوری ۲۵ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهند و هر مشترکی در این شهرها درخواست داشته باشند طی ماه پس از درخواست، اپراتورها باید این خدمت را به آنان ارائه کنند.

وی افزود: کشورهای اروپایی پس از یک دهه به هفتاد درصد پوشش فیبرنوری رسیده اند و این در حالی است که ما طی دو سال اخیر پیشرفت‌های خوبی در این عرصه داشته ایم و این امر تأثیر بسیار زیادی بر روی کسب و کارهای مبتنی بر فضای اینترنت دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا