شهرستان ها

آمادگی پایانه‌های مرزی عراق برای استقبال از زوار حسینی

دشت آزادگان- معاون وزیر کشور عراق گفت: پایانه‌های مرزی کشور عراق برای برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی و استقبال از زائران به‌روزرسانی و آماده‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر لواء ریاض الخیگانی ظهر امروز یکشنبه در نشست با مقامات ایران و عراق به منظور هماهنگی‌های مراسم اربعین حسینی که در مرز شیب عراق (مجاورت مرز چذابه) برگزار شد، تاکید کرد: پایانه‌های مرزی کشور عراق برای برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی و استقبال از زائران به‌روزرسانی و آماده‌سازی شده است.

معاون وزیر کشور عراق اضافه کرد: تلاش می‌شود با همکاری و تعامل بین دولت‌های ایران و عراق، مشکلات احتمالی در برگزاری این مراسم معنوی را رفع کرد.

وی ضمن ابراز آمادگی کشور عراق برای میزبانی از زائران حسینی گفت: مشکلات زیرساختی که در عراق برای برگزاری این مراسم وجود دارد توسط مسؤولان محلی رفع خواهد شد.

الخیگانی ادامه داد: همچون سال گذشته لازم است که کارگروه ویژه‌ای برای هماهنگی هر چه بیشتر عراق و ایران در برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی تشکیل شود.

معاون وزیر کشور عراق ادامه داد: روادیدهای اربعینی که ایران برای زائران صادر می‌کند همچون سال‌های گذشته از سوی کشور عراق قابل قبول است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا