شهرستان ها

الحاق نخستین آتشخوار تندروی کشور به ناوگان ایمنی جزیره قشم

بندرعباس- نخستین آتشخوار تندوری ساخت داخل به ناوگان ایمنی جزیره قشم الحاق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این شناور دارای ۱۲.۵۰ متر طول و ۳.۵۰ متر عرض با قابلیت دریانوردی در آب‌های کم عمق و ساحلی با ارتفاع موج پایین است و به عنوان نخستین نمونه بومی شناور تندرو آتش نشان (آتشخوار) با تکیه بر توان و تخصص نیروهای بومی ساخته شده است.

عادل پیغامی در آئین الحاق این آتشخوار به ناوگان ایمنی جزیره قشم، اظهار کرد: قشم از سالیان دور همواره یک جزیره تمدنی و جهانی بوده و دارای دانش بومی منحصر به فرد و ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی است.

وی ادامه داد: در سال جاری نهضت ارتقای ایمنی و مدیریت بحران را در نقاط مختلف جزیره جهانی قشم پیگیری و اجرایی خواهیم کرد و الحاق نخستین شناور تندرو آتش نشان (آتشخوار) کشور به ناوگان ایمنی جزیره قشم، نخستین اقدام ویژه در این زمینه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت ارتقای سطح ایمنی جزیره، افزود: برای طراحی و احداث سوله‌های چند منظوره بحران در نقاط مختلف جزیره قشم پیش بینی‌هایی شده که به مرور و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

به گفته پیغامی؛ طراحی و ساخت نخستین شناور تندرو آتش نشان کشور مزین به نام شهید خلیل عجم یک نمونه از اعتماد به جوانان متخصص و دانش بومی مهندسان کشور در یک مجموعه دانش بنیان فعال در جزیره قشم است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا