شهرستان ها

خبرنگاران مطالبه گر باشند/ ضرورت اطلاع رسانی درست و بهنگام

ساری – فرمانده سپاه کربلا مطالبه گری خبرنگاران را سبب بیداری مدیران دستگاه های اجرایی و متولیان دانست و گفت: خبرنگار باید مطالبه گر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیاوش مسلمی بعدازظهر یکشنبه در گردهمایی مدیران روابط عمومی، رسانه‌ها و فعالان مجازی بسیج استان مازندران که در استقبال از دومین کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دیار علویان با عنوان «مدار امید» در سالن همایش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به نقش روابط عمومی در بحث امید بخشی، اظهار کرد: اخلاق خبرنگاری یکی از مؤلفه‌های کار در حوزه رسانه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عدم رعایت اخلاق در کار رسانه و خبر موجبات مخدوش شدن چهره خبرنگاران در بین ملت می‌شود، افزود: خبرنگار نباید کاسب باشد.

سردار مسلمی با بیان اینکه خبرنگار باید ملبس به اخلاق اسلامی باشد، گفت: آسیب شناسی وضعیت موجود و ترسیم وضع مطلوب در آینده از ملزومات کار در حوزه خبر و رسانه است.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبری باید به گونه‌ای اطلاع رسانی شود تا مردم از ما بپذیرند، ادامه داد: خبرنگار نباید مسئول روابط عمومی و تشریفات یک مدیرکل باشد.

سردار مسلمی با بیان اینکه خبرنگار نباید آخرت خود را به خاطر دنیای مسئولی به حراج بگذارد، گفت: خبرنگار باید به شایستگی جایگاه هر نهادی را مطرح نماید تا منجر به امیدآفرینی در بین ملت شود.

وی خطاب به خبرنگاران، فعالان فضای مجازی و مدیران روابط عمومی‌ها خاطرنشان شد: اطلاع رسانی درست و بهنگام باید مورد توجه قرار گیرد.

سردار مسلمی با بیان اینکه خبرنگار باید مطالبه گر باشد، گفت: مطالبه گری موجب بیدار شدن مدیران دستگاه‌ها و نهاده‌ها می‌شود.

وی خطاب به شوراهای شهر و روستا در استان مازندران بیان کرد: از کارشکنی برخی از شوراها مطلع هستیم باید وظایف ذاتی شوراها که خدمت به مردم است بادقت رعایت شود.

سردار مسلمی با بیان اینکه شوراها باید مردم دار باشند، افزود: اعضاهای شوراهای شهر و روستا مدافع مردم باشید مدافع منافع شخصی خود نباشید.

وی با بیان اینکه استیضاح‌ها در شوراها متأسفانه برمحوریت منافع شخصی اعضای شوراها درحال اجراست، گفت: ناظرین بر امورات شوراهای شهرها و روستاها مراقبت کنند.

سردار مسلمی با بیان اینکه داشتن شغل املاک برای دهیاران ممنوع است، ادامه داد: اصحاب رسانه از جانب مردم مطالبه گر باشند تا موجبات سو استفاده دشمن ازآن فراهم نشود.

وی با بیان اینکه خبرنگار باید به جوانب عملیات روانی و روایت اول آگاه باشد، گفت: دشمن از عدم مدیریت روایت اول در رسانه‌های داخلی برای وارونه جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی بهره می‌گیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا