شهرستان ها

کمک ۱۴ میلیارد ریالی خیرین استان بوشهر به زندانیان جرایم غیرعمد

بوشهر- رئیس کل دادگستری استان بوشهر از کمک ۱۴ میلیارد ریالی خیرین استان برای یاری رساندن به خانواده‌های نیازمند زندانیان خبر داد.

مهدی مهرانگیز صبح چهارشنبه در نشست روز حمایت از خانواده زندانیان اظهار کرد: با زندانی شدن یک نفر که معمولاً سرپرست خانوار است، بیشترین آسیب به اعضای خانواده می‌رسد؛ زیرا زندانی جای آرام و مناسبی دارد و نیازمندی‌هایش در اختیارش قرار داده می‌شود، اما به خانواده‌ها سخت می‌گذرد.

وی با بیان این‌که سه هزار و ۳۰۰ زندانی در زندان‌های استان مشغول گذراندن دوره محکومیت خود هستند، افزود: در ۳۰ شب ماه رمضان از ۸۰ خانواده زندانیان استان سرکشی کردیم و در این سرکشی‌ها دیدیم که برخی از خانواده‌ها از نظر معیشتی و رفاه دچار مشکل بودند.

مدیرکل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: برخی از نیازمندی‌ها ی آنان مانند یخچال، کولر، البسه، لوازم التحریر و مواد غذایی و در مواقعی نیاز به درمان اعضای این خانواده‌ها بود و به همین منظور مبالغی در قالب کارت هدیه و کمک به مسیر درمان رایگان آنها شد.

مهرانگیز افزود: تهیه ۶۰ قلم لوازم خانگی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، توزیع ۵ هزار بسته معیشتی، وجه نقد و تهیه نوشت‌افزار برای فرزندان، از دیگر حمایت‌هایی بوده که سال گذشته در این راستا به خانواده زندانیان نیازمند کمک شد.

وی با بیان این‌که این کارها از تأکیدهای رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌ها برای حفظ عزت و رسیدگی به خانواده‌های زندانیان است، اضافه کرد: از ۳ هزار و ۳۰۰ زندانی استان برخی در زندان نیستند؛ که یا پابند الکترونیک دارند و یا رأی‌باز هستند و دارند بیرون از زندان کار می‌کنند تا خانواده دچار مشکل اقتصادی نشود. ما هر کار آسان‌گیری که بتوانیم برای زندانیان انجام می‌دهیم تا خانواده‌های آنان دچار مشکلات گوناگون از جمله اجتماعی و اقتصادی نشوند.

در پایان آئین نسیم مهر اعلام شد که نیکوکاران استان بوشهر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای خانواده زندانیان استان هدیه دادند و یاری رساندند

آگهی
دکمه بازگشت به بالا